Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Karácsony Gergely levelet írt a hajléktalankórház ügyében

Infostart / MTI
2021. március 30. 18:47
Mager Andreához fordult a főpolgármester.

A fővárosi hajléktalankórház ügyében a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterhez fordult levélben Budapest főpolgármestere, aki együttműködést vár a kormánytól az intézmény méltó elhelyezése érdekében.

Karácsony Gergely - a Főpolgármesteri Hivatal által közzétett, Mager Andreának küldött - levelében kiemelte: a fővárosi hajléktalankórház a helyén marad, "onnan a járványhelyzet lecsengéséig, illetve addig, ameddig a kormány nem ajánl alkalmas csereingatlant, az ellátottaknak méltó elhelyezést a XIII. kerületi Szabolcs utcai épület helyett, el nem költözik".

Megvédik a legkiszolgáltatottabb emberek egészségét, emberi méltóságát, küzdenek a koronavírus-járvány ellen, óvják a budapesti kórházak teherbíróképességét - írta a főpolgármester, aki "hasonló világos állásfoglalásra" kéri a minisztert és a kormány tagjait is.

Karácsony Gergely úgy fogalmazott: "az elmúlt kilenc hónapban mutatott kormányzati álláspont ellenére" még mindig bízik abban, hogy a kialakult helyzetet "az együttműködés és az együttérzés jegyében" sikerül rendezni: a hajléktalankórháznak méltó és alkalmas elhelyezést találnak a járványveszély elmúltával.

Az InfoRádió az ügyben korábban megkereste a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőt is. A szervezet közleményében azt írta, hogy a Fővárosi Önkormányzat kilenc hónapja tudja, hogy a bérleti jogviszony meg fog szűnni, mivel az MNV Zrt. már 2020. júniusában értesítette erről. Hozzátették: a hat hónapos felmondási idő lejáratát megelőzően, a főváros tétlensége miatt kialakult helyzet ideiglenes rendezése érdekében - tekintettel a járványidőszakra – februárban az MNV Zrt. egy új, rövidtávú, határozott idejű bérleti szerződést ajánlott fel, amelynek értelmében április 30-ig biztosítja az ingatlant a hajléktalankórház számára. Ezt a szerződési ajánlatot az MNV Zrt. aláírta és megküldte, a fővárostól viszont a mai napig válasz nem érkezett – hangsúlyozta a hivatal, amely szerint a Fővárosi Önkormányzatnak 9 hónap állt a rendelkezésére, hogy az ingatlanban folytatott egészségügyi szolgáltatás ellátását más módon szervezze meg.