Tisztán elektromos meghajtású buszflotta érkezik Paksra, tíz buszból áll - írja a Tolnavár.hu. Az erről szóló szerződést már szignálta is Szabó Péter, Paks polgármestere és Marta Lis, a Solaris Bus & Coach S.A. exportértékesítési igazgatóhelyettese.
A közbeszerzésben 5+1 darab Urbino 12 electric típusú, 63 fő szállítására alkalmas és 3+1 darab Urbino 8,9 LE electric típusú midi, 44 fő szállítására alkalmas, kizárólag elektromos hajtással rendelkező buszokat, valamint az összes járműtípus egyidejű töltésére is alkalmas töltőinfrastruktúrát vásárol a város a lengyel cégtől.
A szerződéskötésen Süli János Paks-ügyi miniszter azt mondta: az atomerőmű zöld ökológiai lábnyomú beruházás, amihez hozzátartozik az is, hogy az atomerőművi blokk építőit az érintett településekről elektromos buszokkal kívánják szállítani, ehhez 150 jármű beszerzését tervezik. A paksi önkormányzat azon törekvése, hogy a közösségi közlekedést elektromos buszokkal oldja meg, jó tapasztalatszerzés ehhez.
A buszok az ígéretek szerint "igényvezéreltek" lesznek, és csökkentik a város forgalomterhelését; a város "atomcity" és "zöldcity" is lesz így.
E-autók, e-kerékpárok, e-kukásautók
A járműpark e-autókkal és e-kerékpárokkal is kiegészülhet Pakson, ami az első város lehet, amely tisztán elektromos buszokkal látja el a közösségi közlekedés feladatát.
A városban majd e-jegy-rendszert is bevezetnek, amit városkártyával, illetve e-személyivel használhat a lakosság.
A városban egyébként már jelen vannak e-taxik és az önkormányzati cégekhez telepített elektromos kerékpárok is. Az autóbuszok megérkezéséig megépül az üzemeltetéshez szükséges járműtelep, valamint a tervek szerint a hulladékszállításban és a városüzemeltetésben is megjelennek elektromos haszongépjárművek.