A rajzfilmcsatorna kommunikációs vezetője, Kiss-Monok Ágnes szerint a bullying az iskolában mindenütt jelen van, kortól és nemtől függetlenül.
A Cartoon Network szakértőként nem vesz részt a kampányban, de idén is készült egy figyelemfelkeltő szpot a nagykövettel, ezúttal Kapás Boglárkával. Ezen kívül egy platformot kínálnak a partnereiknek, akik hatékonyan tudják segíteni az iskolai bántalmazás leküzdését. A figyelemfelkeltő anyagokon, szpotokon, weboldalakon kívül iskolai kampányt is szerveznek.
Stratégiai partnerük a Nemzeti Bűnmegelőzési Hatóság, amely egy online játékot is kifejlesztett a bullying témájában. Ez minden általános iskola 3-4-5-6. osztályába eljut.
"A cél, hogy játékos módon és ne egy tananyagként értessük meg a gyerekekkel, hogy a cikizés és bántás csúnya dolog"
- magyarázta Kiss-Monok Ágnes. A kezdeményezést nagy kampány övezi, a Cartoon Network nagy elérésén kívül közéleti személyiségek is segítenek abban, hogy minél több gyerekhez és iskolába eljuthassanak, a játékban pedig nyeremények is vannak. A tanároknak pedig komplett tananyagot készítettek, erről egyébként nagyon jók a visszajelzéseik.
Segítenek az influenszerek, a youtuberek tevékenykedései, akik a tartalmaikon keresztül is felhívják a figyelmet ezeknek az üzeneteknek a fontosságára és a probléma komolyságára.
A kampányidőszak alatt bullying témában csaknem 30 százalékkal hívják többen a Kékvonal Gyermekkrízis Alapítványt.
Az online játékkal 2019. november 5. és november 24. között lehet nyereményért játszani, ide kell kattintani.