Nyitókép: Pixabay.com

Kamara: bedöntheti a magyar dinnyepiacot a 99 forintos akció

Infostart / InfoRádió - Varga Mónika
2019. augusztus 8. 19:22
Bedöntheti a magyar dinnyetermelést és lehetetlenné teszi a minőségi gyümölcs előállítását, hogy a hazai szezon közepén 99 forintos akciós áron árulja a dinnyét a Lidl – mondta az InfoRádiónak Mártonffy Béla a Nemzeti Agrárkamara Országos Kertészeti és Beszállítói Osztályának elnöke. A Lidl szerint azonban a beszállítóik kérték, hogy segítsenek a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg eladásában, amihez akciós átadási árakat is felajánlottak.

Az elmúlt évek tapasztalata megmutatta, hogyha bekövetkezik egy hirtelen árcsökkenés, az milyen súlyos veszteségeket okoz a termelőknek, de a kamara által indított dinnyetermelési -fejlesztési program is megsínyli az ilyesfajta marketingfogásként alkalmazott árcsökkentést, emelte ki Mártonffy Béla az InfoRádiónak, amit ráadásul a piaci helyzet sem indokol.

Békés megyében lassan vége a dinnyebetakarításnak, a másik négy termőtájon folyamatosan szedik a gyümölcsöt, így az a kellemetlen hatás állhat elő a szezon közepén, miután az árverseny miatt a többi áruházlánc is csatlakozni fog az akcióhoz, hogy

lehetetlenné válik az árak visszatornázása normál szintre, magyarán egy egész ágazat válhat veszteségessé,

kockáztatva a jövő évi termést is, mutatott rá a szakember. "Ezért az árért nem lehet minőséget garantálni, így nem csak a termelő jár rosszul, hanem hosszútávon a fogyasztó is" – tett hozzá.

Lidl: a beszállítók kérték

A Lidl közleményben reagált, amelyben azt írják, hogy a beszállítóik kérték, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtsanak támogatást, segítséget, amihez akciós árakat is felajánlottak.

A Lidl ez alapján csökkentette a gyümölcs kilogrammonkénti árát

99 forintra, és így állításuk szerint a beszállítóik nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét eladni. A cég megjegyezi, céljuk immáron hetedik éve ugyanaz, kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.

Mártonffy Béla szerint a Lidl állítása nem igaz, egyrészt mert nem fogy jobban a dinnye, másrészt az, hogy egy kereskedő nagyobb mennyiséget akar eladni saját érdekében, ez nem jelenti a teljes dinnyeágazat szereplőinek, különösen a termelők igényét.

Bár egy köztestület, így a Nemzeti Agrárkamara sem szokott árakat meghatározni, az tudva levő, hogy az árak 150-250 forint közötti sávban mozogtak az elmúlt időszakban, jegyezte meg Mártonffy Béla, aki szerint

valószínűleg a Lidl és a dinnyeágazat is jobban járt volt, hogyha nem csak egy beszállító igényeit elégítik ki,

hanem megkérdezik a kamara vagy a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének véleményét az akcióról.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Kamara: bedöntheti a magyar dinnyetermelést a 99 forintos akció
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást