Ittasan, kiabálva kérte el egy utastól a jegyet az egyik budapesti metróbejáratnál az ellenőr, ám miután az utas nem mutatta be azt, de nem mozdult, az ellenőr - az InfoRádió értesülései szerint - megragadta a karját.
Az üggyel kapcsolatban azt szerettük volna megtudni, ki felel a jegyszedők munkájáért, ki foglalkoztatja őket és ki ellenőrzi tevékenységüket.
A BKK megkeresésünkre közölte,
a metróállomásokon zöld karszalagos biztonsági őrök látják el a beléptetéses jegyellenőrzést,
akiket a BKK-val szerződésben álló biztonsági cég, a PMF vállalatcsoport foglalkoztat.
A lila karszalagos jegyellenőrök a metróállomásokon a kijáratoknál, a szerelvényeken, illetve a peronon végeznek ellenőrzést.
A beléptetést és ellenőrzést végző személyek nem a BKK alkalmazottai, viszont a szolgáltatás megrendelőiként a BKK felel a beléptetési tevékenységért. A társaság részletes megrendelői utasításokban határozza meg az elvégzendő feladatok körét, illetve ellenőrzi az elvégzett szolgáltatás minőségét.
A BKK hangsúlyozta, a szabályozás kiterjed arra is, hogy
a személyzet csak figyelemfelhívási, balesetmegelőzési, valamint segítségnyújtási céllal érintheti meg az utasokat.
Ha ez nem így történik, vagy valakinek észrevétele van az ellenőri munkával kapcsolatban, a BKK ügyfélszolgálatán jelentkezhet.
A BKK több módon is ellenőrzi a munkavállalókat. Egyrészt a jegyellenőröket foglalkoztató BKÜ Zrt. általában főellenőröket alkalmaz, akik naponta szúrópróba-szerűen ellenőrzik a szolgáltatást. Emellett a BKK is foglalkoztat olyan dolgozókat, akik a munkavégzés színvonalát felügyelik. Ezen kívül
a BKK külsős cégeken keresztül foglalkoztatott próbavásárlókon keresztül is gyakran végeztet ellenőrzést.
Amennyiben a BKK tudomására jut a beléptetést végző személyekkel kapcsolatos kötelezettségszegés, azt minden esetben kivizsgálja, és amennyiben indokolt, szankcionálja.
CÍMLAPI KÉPÜNK ILLUSZTRÁCIÓ.