Nyitókép: Pixabay

Nem kell beletörődni, ha tesznek a panaszára

Infostart / InfoRádió - Harangozó Éva
2019. június 29. 09:00
Több panasz is érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez az autókban használatos gyerekülések fogyasztóvédelmi problémáival kapcsolatban.

A testület szóvivője az InfoRádiónak megerősítette, hogy a Budapesti Békéltető Testület eljárásai során több gyereküléssel kapcsolatos problémával is találkoztak. Bizonyos esetekben a reklámozott termék nem a hirdetésben feltüntetett paraméterekkel rendelkezett, de olyan is előfordult, hogy a megvásárolt gyermekülés rövid idő alatt meghibásodott és emiatt merült fel kifogás az eljárás során – ismertette Kolyvek Antónia.

A drágább termékkategóriába sorolható gyermekülések, bruttó 10 ezer forint fölötti vételár esetén tartós fogyasztási cikknek minősülnek. Ezekre

egy éves jótállás vonatkozik,

hívta fel a figyelmet a szóvivő, hozzátéve: ha tehát a fogyasztó a vásárlástól számított egy éven belül bármilyen problémát tapasztal a termékkel kapcsolatban, akkor első körben a forgalmazó felé teheti meg kifogását.

Abban az esetben, ha a panaszt nem orvosolják, nem kap a fogyasztó írásbeli választ, vagy nem orvosolják a kifogását, akkor lehet a békéltető testülethez fordulni, emelte ki Kolyvek Antónia. "A békéltető testületben a kijelölt tanács fog érdemi döntést hozni.

Egy gyors, ingyenes eljárás és egyezség a cél"

– húzta alá.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
190628 BEL1 1000 Hibás gyerekülések - Kolyvek int HÉ
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást