Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Így lehetne a felére csökkenteni a teherautók szennyezését

Infostart / InfoRádió - Varga Mónika
2019. június 10. 14:00
Magyarországnak 2030-ig 7 százalékkal kell csökkentenie üvegházgáz-kibocsátását, ez pedig csak komoly adóemelésekkel, korlátozásokkal érhető el - mondta az InfoRádióban a Levegő Munkacsoport elnöke.

Magyarországon a levegőbe jutó üvegházgázok 98 százalékáért a közúti közlekedés és a fuvarozás felel. Becslések szerint 2030-ra a kibocsátás a jelenlegi másfélszeresére emelkedhet, ezt csökkenteni csak komoly korlátozásokkal lehet - mondta az InfoRádióban Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

"Nem fog menni anélkül, hogy megemelnék az egyes közlekedési módok adóit, díjait"

- fogalmazott.

A párizsi klímaszerződésben az Európai Unió azt vállalta, hogy 2030-ra 40 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást az 1990-es adatokhoz képest. Azt is meghatározták, hogy az egyes tagországoknak mennyivel kell hozzájárulniuk a csökkentéshez. A szükséges intézkedésekről pedig az év végéig tervet kell készíteni.

Magyarország számára 7 százalékos mérséklést írtak elő.

Ennek eléréséhez alacsony kibocsátási és forgalomcsillapított zónák létesítésére, tömegközlekedési és kerékpáros fejlesztésekre is szükség van - mondta a Levegő Munkacsoport elnöke.

"Sokkal nagyobb mértékben kell egyrészt a környezetkímélőbb árufuvarozási módokra átállni, például

egyes tanulmányok szerint a városi áruszállításban a szén-dioxid-kibocsátás akár 50 százalékkal is csökkenthető, ha mindazon szállításokat mondjuk elektromos meghajtású teherkerékpárokkal végeznék,

amelyeket most teherautókkal végeznek" - mutatott rá Lukács András.

A témával foglalkozó konferenciát is szerveztek csütörtökön a munkacsoport közreműködésével, amit a Facebookon ITT lehet visszanézni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Károsanyag-kibocsátás - Levegő Munkacsoport
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást