Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Tarlós István: a dugódíj a főváros kötelezettsége az uniós pénzért

Infostart
2019. április 18. 14:26
A főpolgármester szerint nem kérdés, hogy ki szeretne dugódíjat és ki nem, mivel ez egy tíz éve fennálló kötelezettsége Budapestnek a négyes metró uniós támogatásáért cserébe.

Senki sem szeretné bevezetni a dugódíjat, de ez egy tíz éve az Európai Unióval kötött szerződés szerinti előírás - hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester szokásos városházi sajtótájékoztatóján. Kiemelte, egyelőre megvan a türelem Budapesttel szemben.

"Van egy részleges ellentmondás a kormány és a városvezetés álláspontja közt, ami a dugódíjat illeti. A probléma a következő: a Tanács környezetvédelmi célok elérése érdekében a négyes metró projektje a budapesti közlekedési terv részeként került megvalósításra.

Ezzel összhangban dugódíj kerül bevezetésre legkésőbb a 2007-2013 programozási időszak végéig, tehát ez nem egyszerűen egy szerződésben van benne, hanem az Európai Bizottság határozata.

Én elhoztam ezt a tervet, benne a dugódíjat mint az uniós támogatás feltételét. Ezért én nem mondhatom kategorikusan, hogy nem lesz dugódíj, mert Demszky Gábor törvény szerinti jogutódja vagyok Budapesten, és ha én kijelentem ex cathedra, hogy nincs dugódíj, akkor az unió egy akárhány milliárdos bírságot kiszabhat, amit ki kell fizetni" - mondta Tarlós István.

A városvezető szerint

nem arról van szó, hogy ki szeretne dugódíjat és ki nem,

erről még csak népszavazást sem lehet tartani, mert egy tíz éve fennálló kötelezettség. Ismert, Gulyás Gergely kancelláriaminiszter a nagycsütörtöki kormányinfón kijelentette: nem támogatja a kormány a fővárosi dugódíj bevezetését.

"Nem mondom, hogy öröm a dugódíj, de ez nem a kormány és a városvezetés valós vagy virtuális vitája, ennek nincs relevanciája, van egy kötöttség, amivel kapcsolatban az unió türelmes" - említette még Tarlós István.

Üzenet Karácsony Gergelynek

Tarlós István egy másik papírt is magával vitt a sajtótájékoztatóra, ami egy jelentés Bagdy Gábor főpolgármester-helyettestől.

"A főváros területén kizárólag a kerületi önkormányzatok kötik a parkolási szerződéseket, és végzik a parkolás üzemeltetését. Előfordul például olyan eset is, a XIV. kerületi önkormányzatnál, hogy az adatszolgáltatásban a bevételi oldalon 12 elszámolt hónap került feltüntetésre, szemben a költségoldal 7 hónapjával a kerület el nem fogadott és hibásan benyújtott költségelszámolása miatt" - idézte a városvezető, aki az ügy "jogi lábát" nem feszegeti, de szerinte az egyik probléma az, hogy vitathatatlanul kiemelkedően magasak a zuglói parkolási költségek, illetve veszteséges a parkolás a Karácsony Gergely baloldal által támogatott főpolgármester-jelölt kerületében, "különben nem szerepelne a 2019-es költségvetésben további 300 millió forint veszteség a parkolásban".

Tarlós István szerint az is furcsa, hogy a kerület 90 százaléka szembemegy Karácsony Gergellyel Zuglóban, miközben a 21 képviselő közül csak 9 fideszes. "Kijön ez valakinek a matekban? Hát ez a probléma! Ahányszor megszólal a polgármester erről a dologról, mindig mást mond: hol azt, hogy veszteséges, hol azt, hogy nyereséges, hol azt, hogy tudta, hogy piszkos alku, mégis szó nélkül aláírta, majd azt mondta, hogy semmi köze hozzá. Ilyet még nem hallottam életemben" - fogalmazott Tarlós.

"Bíboros úrral beszéltem hosszan"

A főpolgármester Erdő Péter bíborossal is "beszélt hosszan", és van felajánlása Budapestnek is a Notre-Dame felújítására, de nem mondja meg, mennyi, mert ahová templomba jár a városvezető, ott sem lobogtatja, hogy mennyit dob a perselybe. "Ez nekem nem politikai kérdés, hanem spirituális, ezért nem mondom meg az összeget" - tette hozzá. Jövőre az elszámolásnál úgyis kiderül, mennyit ad a tűzkárt szenvedett párizsi templom felújítására a magyar főváros.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Tarlós István a dugódíjról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Tarlós István Zuglóról és Karácsony Gergelyről
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást