Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Reagált a NAV az Ügyfélkapu leállására

Infostart
2019. március 18. 13:56
Amint az Ügyfélkapu, illetve a kormányzati portál helyreáll, minden regisztrált magánszemély, akár okostelefonján is megtekintheti, illetve elfogadhatja, kiegészítheti az adóhivatal által elkészített bevallási tervezetét - írja a NAV.

A NAV eSZJA rendszere immár harmadik éve működik kiszámíthatóan és megbízhatóan. Az adóhivatal – a törvényi határidő előtt – március 14-én elkészült mintegy 5,6 millió magánszemély bevallási tervezetével. Azok, akiknek van ügyfélkapujuk (több mint 3,8 millióan), március 14-én már elektronikusan elérhették tervezetüket. Azóta, azaz hétfő reggel 7-ig már több mint 358 ezren tekintették meg tervezetüket, 112 ezren el is fogadták azt, sőt 46 ezren már adójuk 1%-ról is rendelkeztek - tájékoztatta az Infostartot korábbi cikkünkre reagálva az adóhatóság.

Közleményükben megerősítik, hogy jelenleg az Ügyfélkapu technikai okok miatt nem érhető el, a hiba nem a NAV rendszerében van, de elektronikus szolgáltatásait érinti.

Amint az Ügyfélkapu, illetve a kormányzati portál helyreáll, minden regisztrált magánszemély, akár okostelefonján is megtekintheti, illetve elfogadhatja, kiegészítheti az adóhivatal által elkészített bevallási tervezetét - áll a tájékoztatóban.

Azok, akiknek nincs ügyfélkapujuk, ma éjfélig akár SMS-ben is kérhetik, hogy az adóhivatal papíron küldje meg részükre a bevallási tervezetet, amit a NAV tértivevényesen április 30-áig küld el postán az igénylőknek.

(SMS-ben 06 (30) 344-43-04 telefonszámra az SZJA rövidítés mellett az adóazonosító jelet és a születési dátumot kell elküldeni ebben a formában: SZJA{szóköz}adóazonosítójel{szóköz}ééééhhnn.)