Nyitókép: MTI Fotó: Balázs Attila

Egyre több a problémás gyerek a magyar iskolákban, pedig volna megoldás!

Infostart
2019. január 14. 07:31
Lapértesülés szerint nőtt a sajátos nevelési igényű tanulók száma a szeptemberben kezdődött tanévben. Brassainé Balogh Judit gyógypedagógus-logopédus az InfoRádió kérdésére elmondta: ennek oka az, hogy egyre kevesebb figyelem jut a gyermekekre, pedig nem mindegyiküknek van valós problémája.

Egyre több a problémásnak nyilvánított gyerek a magyar általános iskolákban, pedig egy kis odafigyeléssel jelentősen csökkenteni lehetne a számukat - mondta az InfoRádió kérdésére Brassainé Balogh Judit gyógypedagógus-logopédus.

Hozzátette:

számos esetben nincs valódi gond ezekkel a gyerekekkel, csak sajnos úgy jutnak el az iskoláig, hogy ott már hátrányra, lemaradásra vannak "ítélve".

A szakember arról beszélt, hogy ezekkel a gyerekekkel 3 éves korukig nem foglalkoznak kellő módon a családjukban, ezért már hátránnyal kerülnek az óvodába, és mire az iskolába jutnak, már többnyire képtelenek lépést tartani a többi gyerekkel.

Mivel az általános iskola első osztályában nincs évismétlés, ezért őket áttolják a másodikba, ahol már akkora a lemaradásuk, hogy semmi esélyük nincs a fontos ismeretek megszerzésére.

Sok esetben azért mondják egy gyerekre, hogy diszlexiás, mert nem tanították meg olvasni, pedig képes lett volna rá.

Természetesen vannak olyan gyerekek, akikkel valóban gond van, de nincsenek ilyen sokan - hangsúlyozta Brassainé Balogh Judit.

A szomorú képhez az is hozzátartozik, hogy annyi gyógypedagógus sincs a rendszerben, amennyi a valóban problémás tanulókhoz szükséges lenne - mondta végül a szakember.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Sajátos nevelési igényű gyerekek - Brassainé Balogh Judit gyógypedagógus-logopédus
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást