Nyitókép: Pexels.com

Közel 1300 boltot vizsgált meg a hatóság a karácsonyi szezonra készülve

Infostart / InfoRádió - Czwick Dávid
2018. december 19. 17:23
A karácsonyi időszakban már több mint 1200 próbavásárlást végzett a fogyasztóvédelem és a problémás esetek szinte mindegyikénél az árak feltüntetésével volt gond – közölte az InfoRádióban a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT laboratóriuma november közepe óta kiemelten ellenőrzi az üzleteket – tájékoztatott Keszthelyi Nikoletta. Az ellenőrzések során főként azt figyelik, hogy mennyire megfelelő az árakkal kapcsolatos tájékoztatás. Az üzletek több mint 30 százalékánál találtak kifogásolható problémát: legtöbb esetben az akciókat és az egységárat nem tüntették fel megfelelően.

A közel 1300 próbavásárlás mintegy 30 százalékánál találtak problémát, jellemzően azt, hogy nem a kiírt árat fizettették ki a vásárlókkal.

Karácsonyi vásárok

A szezonális vásárok ellenőrzésekor: az árak feltüntetése mellett az ellenőrök kereskedőről szóló tájékoztatást is kiemelten figyelik, hiszen a jótállási és szavatossági jogok vásár utáni érvényesítését csak úgy lehet biztosítani, ha a vásárló később is megtalálja az eladót - hangsúlyozta a helyettes államtitkár. Érdemes megtartani a blokkot vagy nyugtát, hogy ezzel ne legyen probléma.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Közel 1300 boltot vizsgált meg a hatóság a karácsonyi szezonra készülve
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást