Nyitókép: Pexels

Mi kell a jó 1 százalékos kampányhoz?

Infostart / InfoRádió - Fehér Anna
2018. október 7. 17:28
Idén kevesebben ajánlották fel adójuk egy százalékát valamely civilszervezetnek, mégis 1 milliárddal nőtt a felajánlások végső összege.

Az e-szja bevezetése óta 200 ezerrel kevesebb felajánlás érkezik, de a növekvő bérek miatt nő az egy százalék kampányban a civil szervezetek támogatottsága – világította meg az ellenmondás lényegét Miha Tamás, a Human Dialog ügyvezető igazgatója. A korábbi években az volt a jellemző, hogy bár nőtt a felajánlók száma, az adományozott összeg mégis stagnált – emlékeztetett. Most 10 százalékkal nőtt az átlagfelajánlás.

Miha Tamás hozzátette: az egy százalék kampányban a legtöbb felajánlást begyűjtő szervezetek élbolya évek óta változatlan, de idén is volt átrendeződés a csoportban.

Egész évben érdemes kampányolni az egy százalékokért, hogy a szervezetek ismertek legyenek az emberek előtt - mondta a Human Dialog ügyvezető igazgatója, hozzátéve: természetesen a március 15. utáni időszak a legkiemeltebb, ez a mozgósító kampányok ideje.

A 28 ezer 1 százalékra jogosult szervezetből körülbelül 800 éri el az 1 millió forintos szintet a kampánnyal.

Hagyományosan a daganatos betegségekkel foglalkozó civil szervezetek, valamint az állatmenhelyek szerepelnek jól, de az Országos Mentőszolgálat Alapítvány is bravúros teljesítményt ért el. Az idei év egyik legnagyobb nyertese a Magyar Hospice Alapítvány, amely megduplázta a tavalyi eredményét.

Miha Tamás a legjobb kommunikációs stratégiákat is bemutatta az InfoRádióban. Az adatvezérelt margetingeszközök a leghatékonyabbak (vagyis ha megszemélyesítetten tudják elérni a felhasználót), illetve a kattintás alapú online kampányokkal lehetett sikereket elérni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Mi kell a jó 1 százalékos kampányhoz?
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást