Újabb hírek a magyar kisrepülő katasztrófájáról

Infostart / MTI
2018. augusztus 1. 11:23
Elkészült a pécs-pogányi repülőtér közelében május végén történt, két halálos áldozatot követelő baleset előzetes hatósági jelentése.

Május 31-én tesztrepülés közben zuhant le a Magnus Aircraft Zrt. eFusion típusú gépe a pécs-pogányi repülőtér közelében. A járműben utazó 61 éves és 42 éves férfi a helyszínen meghalt. Az elektromos repülőgép délelőtt 10 óra közül szállt fel, megtett két kört, majd ismeretlen okból a földbe csapódott. A gép a repülőtértől körülbelül másfél kilométerre, az 58-as út keleti felén kukoricaföldre zuhant.

A pécs-pogányi repülőtér szomszédságában a baleset előtti napon tartották a Magnus Aircraft Zrt. repülőgépgyárának bokrétaünnepét. Az eseményen az épülő összeszerelő üzem legmagasabb pontjára kitűzött bokréta fölött a cég által gyártott két repülőgép is átrepült.

Rejtély

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) által végzett vizsgálat előzetes eredménye "nincs bizonyíték" arra, hogy fiziológiai tényezők, vagy egyéb akadályoztatás befolyásolta volna a pilóták cselekvőképességét.

Az előzetes jelentés kiadásáig elvégzett szakmai vizsgálat során nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a gép szerkezete vagy valamely rendszere az eset előtt meghibásodott volna - derült ki a dokumentumból.

Az előzetes jelentés szerint "a baleset nem volt túlélhető": a repülőn tartózkodók a becsapódáskor "az élettel összeegyeztethetetlen", halálos sérüléseket szenvedtek, életüket az azonnali orvosi beavatkozás sem menthette volna meg. (Fotó: police.hu)

A légi jármű rendelkezett érvényes, az illetékes hatóság által kiadott repülési engedéllyel - írták, hozzátéve, hogy a repülőre felszerelt adatrögzítő berendezés működött és az általa rögzített adatok a fedélzeti hangon kívül értékelhetőek voltak.

A tűz a becsapódáskor keletkezett

Az előzetes jelentés kiemelte azt is, hogy a rendelkezésére álló adatok szerint nincs füstre vagy tűzre utaló jel a repülés közben, a tűz a becsapódást követően keletkezett.

A motor sérülései egyértelműen a repülőgép becsapódásától, és az azt követően kialakuló külső tűztől keletkeztek. A becsapódás és a becsapódást követő külső hőterhelés okozta az inverter sérüléseit - részletezték.

A Magnus Aircraft Zrt. szerdán közölte azt is, hogy "az elhunyt pilóták emlékének a legnagyobb tisztelettel adózva, folytatjuk a megkezdett utat és az eFusion projektet".