A kazah fővárosba tartó Airbus A 320 típusú gép utasai voltak az elsők, akik birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnokának első beszállókapuját. Az új repülőtéri létesítmény a jövőben nagyban segíti az utasforgalom gyors és kényelemes lebonyolítását és képes lesz megfelelni az eltérő légitársasági követelményeknek is - közölte a Budapest Airport.
Az első utasszállító repülőgép a tervezett határidőnél két hónappal korábban indulhatott a B utasmólóról.
A 3,5 éve dinamikusan növekvő utasforgalom miatt a Budapest Airport vezetése úgy döntött, hogy amint elkészül és képes lesz utasokat indítani az első beszállókapu, azt máris használatba veszik, természetesen a szükséges tesztüzem és biztonsági ellenőrzések lefolytatása után. Így a C 12-es jelű kapun keresztül indult el ma a Wizz Air asztanai járata, amit Magyar Hajnalka repülőgépkapitány és személyzete vitt az kazah fővárosba.
A B oldali utasmólót másfél évvel ezelőtt, 2017. március 1-én kezdték el építeni, az első munkafázis a területen a beton feltörésével kezdődött. A vasbeton-acél szerkezetű utasforgalmi épület 2017. november 14-én érte éle a tetőszintet és a viszonylag enyhe téli időjárás miatt gyakorlatilag leállás nélkül haladhattak a belső építési-szerelési munkálatok. A B-oldali utasmolóhoz, amikorra teljes mértékben kiépül,
egyszerre három, úgynevezett szélestörzsű (interkontinentális) utasszállító és négy keskenytörzsű közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép kiszolgálása folyhat.
Emellett buszos beszállítóhelyek is lesznek, így összesen 27 féle variációban lehet folytatni az utaskiszolgálást a terminálon.
„A fokozatos használatba vétellel – repülőtéri kiszolgáló partnereinkkel és a hatóságokkal együtt – menet közben tudjuk teljes mértékben kihasználni a korszerű technológiákban rejlő lehetőségeket, kiismerni az új utasmóló működését” - mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.
Fejlesztési program
A beruházás, amelynek teljes költsége eléri 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót) része a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott BUD 2020 névre keresztelt ötéves, repülőtér-fejlesztési programjának. Az összesen 50 milliárd forintos (160 millió eurós) infrastruktúra beruházás-sorozat részeként
- megújították az egyes futópálya betonfelületét 2,3 kilométer hosszban,
- új logisztikai bázis épült az 1-es Terminál mellett (a DHL és a TNT Express számára),
- ezer férőhellyel bővültek a parkolók és
- átadtak egy új repülőtéri szállodát.
- Még az idén ősszel elkezdődik egy új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építése a 2-es Terminál közelében a vecsési oldalon és
- decemberben megkezdődnek egy új, hatszintes parkolóház építési munkái szintén a 2-es Terminálon.