Nem borult meg a fővárosi taxis piac a júliusi tarifaemelés hatására, az utazóközönség elfogadta, hogy 10-12 százalékkal nőttek a díjak a hónap elején (az alapdíj 450 forintról 700 forintra, a viteldíj 280 forinrtól 300 forint/kilométerre, a várakozási díj 70-ről 75 forintra emelkedett . Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az mfor-nak elmondta, hogy az első tapasztalatok szerint nem változtak érdemben az utazási szokások, de az egyes taxitársaságoknál eltérő hatással volt a bevételekre a tarifák emelése.
Metál Zoltán tud olyan cégről, ahol 4-5 százalékkal apadtak a bevételek az elmúlt hetekben, de olyanról is, ahol közel 20 százalékkal nőttek.
A forgalom megtartásában valószínűleg a turizmus bővülése is segített. Jelenleg mintegy 5600 taxis szolgálja ki az utasokat.
A tarifák emelése mellett kiadásaik is keletkeztek a személyfuvarozóknak júliusban. Az autók ajtóit újra kellett matricázni, amiért 5-6 ezer forintot kértek el a fóliázással foglalkozó cégek. (Az autó belső terében, például a műszerfalon elhelyezett matricákat ingyenesen biztosította a Budapesti Közút.) Ennél komolyabb tételt jelentene, ha a taxisoknak a nyugta mellett mérési bizonylatot - rajta egyebek mellett az utazás kezdő és végső időpontjával - is adniuk kellene az utasnak a fuvar végeztével. Ezzel a papírral lehetne reklamálni - érvényesíteni a fogyasztói jogokat -, ha az utas valamiért nem elégedett a szolgáltatással. Erről egy kormányrendelet készül, a tervezet jelenleg közigazgatási egyeztetésen van.
A Világgazdaság információi szerint az egyik fővárosi taxivállalat bejelentette, hogy 10 százalékkal megemeli a hozzá tartozó taxisok tagsági díját, vagyis a mintegy 1500 taxisának havonta 10 százalékkal többet kell fizetnie a fuvarszervezésért.