Nyitókép: Máthé Zoltán

30 év az új metrókocsik tervezett élettartama – hetilapszemle

Infostart / InfoRádió - Domanits András
2018. június 14. 19:24
A Figyelő a 3-as metrót felújító cég projektvezetőjével készített interjút, aki szerint szerződésbeli értelmezés kérdése, hogy ki kell-e fizetniük 2 milliárd forint kötbért a BKV-nak. A HVG pedig összeállítást készített az ukrán-magyar konfliktusról, amit végül lehet, hogy az Egyesült Államok old fel.

A Figyelő Denis Shilóval, a Metrowagonmash Nyrt.-nél az M3-as metróvonal szerelvényeinek korszerűsítésével foglalkozó projekt vezetőjével készített interjút, aki a lapnak elmondta, a felújított szerelvényekre 3 éves garanciát vállaltak, a kocsik tervezett élettartama azonban harminc év, amire egy általános garancia van életben.

A projektvezető példaként azt mondta, ha 2045-ben az egyik kocsi rozsdásodni kezd, akkor azt nekik javítaniuk kell. Arra a felvetésre, hogy a BKV kétmilliárd forint kötbért követel a cégtől, Denis Shilo azt mondta, a szerződés értelmezése itt eltér. Jogi úton fog eldőlni, hogy jogos-e ez a követelés, ám ez nem lesz kihatással a későbbi közös munka színvonalára.

A HVG az ukrán-magyar konfliktusról készített összeállítást, amelyből kiderül: amerikai nyomásra békülhet ki a magyar kormány Ukrajnával, ahol már nemzetbiztonsági kockázatnak tekintik a Magyarországról, elsősorban a Kárpátaljára érkező támogatásokat.

Miután Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tárgyalt Mike Pompeo amerikai külügyminiszterrel, kiderült, Washington szerint támogatni kell Ukrajna közeledését a NATO-hoz. A magyar kormány korábban tényleges lépéseket várt Kijevtől, az utóbbi időben viszont már pozitív előrelépésként értékelte a már korábban is elhangzott ukrán ígéretet, hogy Kijev 2023-ig elhalasztaná az oktatási törvény vitatott rendeleteinek életbe léptetését.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
30 év az új metrókocsik tervezett élettartama – hetilapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást