A kiemelt beruházásokat korábban kormánybiztosként felügyelő Fürjes hangsúlyozta: a nemzet fővárosának fejlesztésébe ősztől bevonják a lakosságot is, bárki javaslatot tehet arra, milyen irányban fejlődjön a város. Az egyeztetések során bizonyára érinteni kell egyebek mellett
- a közlekedés témáját,
- a HÉV vonalak felújítását,
- az elővárosi vasút hatékonyabb bekapcsolását a főváros közlekedésébe,
- a város és a reptér közúti és kötött pályás összeköttetését,
- a P+R parkolók kiépítésének lehetőségét
- sorolta a csütörtöki Magyar Hírlapban az államtitkár.
Azokra a hírekre reagálva, amelyek szerint csorbulni fog Budapest önkormányzatisága az új államtitkárság felállításával, leszögezte: semmilyen hatáskört nem von el senki a fővárostól, sőt, a főpolgármester személye tovább erősödik, hiszen mostantól jogszabály rögzíti, hogy még a kormányzati Budapest-feladatokat is a városvezető bevonásával, vele közösen kell ellátni.
Az eddig szétszabdalt, különböző minisztériumok és állami szervek által gyakorolt kormányzati fejlesztési feladatokat a kormány egy központba szervezte, hogy jobb partnere lehessen a fővárosnak.
Budapest mindig a racionális kritikai gondolkodás hazai fellegvára volt
- fejtegette -, ami hozzá is járul a város sikeréhez. Előrebocsájtotta: "...aki nem képes a párbeszédre, aki fél a vitáktól és nem bírja a kritikát, ne vállaljon munkát a főváros dolgában.".