Múlt héten Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes kerekasztal-beszélgetést hívott össze, melyen a taxitársaságok képviselői, taxisofőrök, valamint a szakmai érdekképviseleti szervezetek, a BKIK Ipari Tagozat, a Budapest Közút és a BKK képviselői is részt vettek. A megbeszélésre azért került sor, mert a taxisok költségei egyre nagyobbak, ezért szükségük a tarifák díjának emelésére.
Még az érdemi tárgyalások megkezdése előtt az Európai Taxis Egyesület vezetői felálltak és kivonultak a tárgyalóteremből, jelezvén, hogy a továbbiakban nem kívánnak részt venni a szakmai egyeztetésen.
A Budapest Taxi képviselőjének kivételével a jelenlévők egyöntetűen támogatták a már korábban benyújtott tarifaemelés mértékét, így azt a főpolgármester-helyettes a továbbiakban egységes szakmai javaslatnak értékelte.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az InfoRádió kérdésére beszélt arról is, hogy az elmúlt öt esztendőben nem csökkentek a díjak, amikor alacsonyan volt a benzin ára. Metál Zoltán szerint az üzemanyag ár az összes költségnek a 10%-át jelenti, tehát az összes költséghez képest elenyésző. Ezenkívül még vannak egyéb költségek is: járulékok, és az autó üzemeltetési költségei. Ez utóbbival kapcsolatban elmondta:
"ma már 3 millió forint alatt nem lehet autót beállítani a forgalomba, hiszen mindenféle előírásoknak meg kell felelni."
Azt is fontos megjegyezni Metál szerint, hogy ezek az autók nincsenek ingyen. Senki nem kapja őket ajándékba senkitől, sem az önkormányzattól, sem az államtól, ezeket a vállalkozásoknak saját maguknak kell beszerezni, és a tarifából kell megteremteni a bevételeket, hogy a vállalkozások tudjanak működni - tette hozzá az Országos Taxis Szövetség elnöke.
A lehetséges új árak:
- A 450 forintos alapdíjat 700 forintra szeretnék emelni.
- A kilométerdíj 280 forint, ezt 300 forintra emelnék.
- A percenkénti várakozási díj jelenleg 70 forint, ezt 75 forintra módosulna.
Ez azt jelenti, hogy egy 4 kilométeres átlagos út ára körülbelül 350-400 forinttal nőne
attól függően, hogy nappal, vagy éjszaka mennyit kell várakozni a piros lámpánál - emelte ki Metál Zoltán.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint erről már tavasszal szavazhat a Fővárosi Közgyűlés, és a nyári turistaszezonban már hatályba is léphetnek az új tarifák.