Félmilliárdos pluszköltséget jelent havonta a metrópótlás

Infostart
2017. december 12. 11:14
Hivatalosan megtakarítást jelent, hogy a 3-as metró csak részlegesen jár a felújítás alatt, de a megspórolt pénzt el is viszik a pótlás többletkiadásai.

Az utasoknak kényelmetlenséggel, a  BKV-nak pedig jelentős többletköltséggel jár, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítása alatt pótló járatokat kell üzemeltetni – írja aVilággazdaság. A lap szerint a pótlás miatt felmerülő plusz összeg több mint félmilliárd forint.

A működési kiadásokat csökkenti, hogy nem jár a metró, de növeli a metró pótlása, illetve egyes busz- és villamosjáratok sűrítése, válaszolta a BKV a Világgazdaság megkeresésére. Egyrészt azért alakult így, mert a metró fajlagos költsége a legalacsonyabb, másrészt a leállás átmeneti jellege miatt nem minden költségfajtánál jelentkezik megtakarítás.

Az M3-as vonalon folyó munkák jövőre 5,6 milliárd forinttal növelik a BKV ráfordításait az ideihez képest.

A társaság közlése szerint az M3-as vonal éves üzemeltetési és karbantartási közvetlen költsége 10,2 milliárd forint, ebből 1,6 milliárd az értékcsökkenés,  maga az összehasonlítás nehéz, mert a metróutasok közül valószínűleg nem mindenki száll át pótlóbuszra és -villamosra, vannak, akik alternatív útvonalakat választanak.