Az Oktatási Hivatal főosztályvezetője elmondta: Magyarország 15 pontot javított a 2011-es eredményhez képest és tavaly 554 pontot ért el. Balázsi Ildikó hozzátette: a magyar tanulóknál 8 ország diákjai értek el jobb eredményt, tíz olyan ország van, ahol hasonló eredmények születtek és 31 állam oktatási rendszere gyengébb mutatókat produkált. A negyedikes lányok szövegértési készsége e a felmérés szerint egyértelműen jobb, mint a velük egyidős fiúké.
A magyar diákok
az élményszerző szövegeknél - például mesék, irodalmi alkotások - jobb eredményt értek el, mint az információszerző szövegeknél
- például interjúk, tankönyvi szövegek. Ugyanakkor mindkét szövegtípusnál javultak az eredmények az előző méréshez képest.
Öt százalékkal jobbak voltak a pontszámok 2011-hez képest a tanuló képességszinteket tekintve.
A PIRLS-vizsgálat a 9-10 éves diákok szövegértési képességét méri fel, ötévente bonyolítják el, 2016-ban ötven ország 319 ezer tanulója töltötte ki a tesztet.