Most jobbak voltak a diákok a szövegértési vizsgálaton

InfoRádió / MTI
2017. december 5. 15:11
Minden eddiginél jobb eredményeket értek el a negyedik osztályos magyar diákok a szövegértési képességeket vizsgáló PIRLS-felmérésen tavaly.

Az Oktatási Hivatal főosztályvezetője elmondta: Magyarország 15 pontot javított a 2011-es eredményhez képest és tavaly 554 pontot ért el. Balázsi Ildikó hozzátette: a magyar tanulóknál 8 ország diákjai értek el jobb eredményt, tíz olyan ország van, ahol hasonló eredmények születtek és 31 állam oktatási rendszere gyengébb mutatókat produkált. A negyedikes lányok szövegértési készsége e a felmérés szerint egyértelműen jobb, mint a velük egyidős fiúké.

A magyar diákok

az élményszerző szövegeknél - például mesék, irodalmi alkotások - jobb eredményt értek el, mint az információszerző szövegeknél

- például interjúk, tankönyvi szövegek. Ugyanakkor mindkét szövegtípusnál javultak az eredmények az előző méréshez képest.

Öt százalékkal jobbak voltak a pontszámok 2011-hez képest a tanuló képességszinteket tekintve.

A PIRLS-vizsgálat a 9-10 éves diákok szövegértési képességét méri fel, ötévente bonyolítják el, 2016-ban ötven ország 319 ezer tanulója töltötte ki a tesztet.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
H-1159h BEL Szövegértés vizsgálat 171205 KA
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást