A tragédiában tizennyolcan vesztették életüket, többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói. Egy hozzátartozó október 16-án az olasz hatóságok magyarra lefordított nyomozati iratai alapján írt tényként a pót-üzemanyagtartályról.
A buszt üzemeltető társaság tulajdonosa korábban két tankról beszélt, egy 160 és egy 320 literes tartályról. Egy 370 literes póttartály meglétét azonban állítólag az olasz szakértői jelentések megerősítik – írta a Magyar Idők.
A kiégett buszról készült fotókon valóban látható a jármű közepén is egy üzemanyagtartály, ám hogy azt engedéllyel vagy illegálisan építették be, egyelőre nem lehet tudni. Úgy tudjuk, a halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt nyomozó Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) azt vizsgálja, ki és mi alapján vizsgáztatta le az átépített autóbuszt Magyarországon.
A nyomozás határideje november 21-e, amit várhatóan meghosszabbítanak. Gyanúsított egyelőre nincs. Információink szerint az olaszországi nyomozásnak sincs gyanúsítottja, az olasz jogrend szerint az autóbusz vezetőjének, s a tragédia helyszíne, az A4-es autópálya üzemeltető mérnökeinek szerepét vizsgálják. Az olasz hatóságok eddig szakértői megállapításokat rögzítő, s az üzemeltető mérnökökkel kapcsolatos okiratokat küldtek meg a nyomozást felügyelő kecskeméti ügyészségnek.
Időközben megjelent a Magyar Közlönyben az emberi erőforrások miniszterének rendelete a nevelési-oktatási intézmények által szervezett országhatárt átlépő autóbuszos kirándulások biztonságáról. A rendelet közlekedési korlátozásokat és műszaki kritériumokat is megfogalmaz -összefoglalónk itt olvasható.