Informális megbeszélések már voltak arról, hogy mivel az M7-es és az M1-es autópálya melletti terület jelenleg megközelíthetetlen, kézenfekvő lenne az 1-es villamos továbbvitele Kelenföldről.
A vonalat az eredeti tervek szerint 2018-ra hosszabbították volna meg a jelenlegi Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközponton át az Etele térig, azaz a 4-es metró végállomása és a Kelenföldi pályaudvar alkotta tömegközlekedési csomópontig.
A csaknem hétmilliárd forintos fejlesztés késésben van, a Budapesti Közlekedési Központ honlapján található projektleírás szerint már fél éve el kellett volna kezdeni az építkezést.
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy
hivatalosan egyelőre a terület gazdája, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot a becslések szerint sok tízmilliárd forintért felépítendő szuperkórház ügyében.
Hoffmann Tamás úgy látja, a szuperkórházhoz vezető villamosvonal kiépítése sokkal bonyolultabb lehet, mint a mostani, „egyenes vonali” meghosszabbítás. – Nem sík területről van szó, a szintkülönbségek áthidalása anyagi terhekkel jár – hangsúlyozta a polgármester.
A költségek itt jóval meghaladhatják a tízmilliárd forintot.
Alternatíva a 4-es metró meghosszabbítása lehet Gazdagrét, a szuperkórház, illetve Budaörs felé, de a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nincs erre pénz.
Alig egy hónapja, hogy az állam megvette a dél-budai szuperkórház telkeit. Az összesen 4,4 milliárd forintos adásvételhez a többi telektulajdonos, közöttük a kerületi önkormányzat is hozzájárult.
Hoffmann Tamás komolytalannak nevezte azokat az ellenzéki bírálatokat, amelyek szerint az államnak ingyen átadták a telkeket.
Elmondása szerint nem volt más tulajdona itt a kerületnek, mint egy földút és egy vízelvezető árok, a terület pedig közművesítetlen.