A főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira.
Bár az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, mondta Tarlós István, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a "német rendszergazda alamuszin lapít". Kijelentette: a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.
Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője erre reagálva azt firtatta, hogy miért van még mindig a posztján Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató, "aki miatt 3500 ember személyes adatai szivárogtak ki, aki közbeszerzés nélkül vásárolt egy használhatatlan terméket a T-Systemstől, és aki miatt meghurcoltak egy jó szándékú 18 éves fiút, és aki hazudott a Kürt Kft. ellenőrzésével kapcsolatban is".
Tarlós István ezzel kapcsolatban kijelentette: nem áll szándékában felmenteni Dabóczi Kálmánt.
Feljelentés a fakocka miatt
Tarlós István és Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a társaság
hivatalból feljelentést tesz közérdekű üzem működésének megzavarása miatt
annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott szerdán.
A főpolgármester erről azt mondta, feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.
Nyolchetes csúszás van
A BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől - jelentette ki Tarlós István főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
A városvezető közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.
Tarlós István azt mondta, a 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul, a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések. A korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet - tette hozzá.
A jövőben havi kettő helyett három felújított szerelvény érkezhet Oroszországból,
amivel ledolgozható a jelenlegi nyolchetes csúszás, és 2018-ban már csak felújított szerelvények közlekedhetnek a 3-as vonalon.
A 3-as metró felújítása
Négy közbeszerzési eljárás van folyamatban:
- a vágányépítés, az alagúti munkák és a biztosítási munkák ügyében,
- a déli szakasz: a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti szakasz,
- a középső szakasz: a Nagyvárad tér - Lehel tér közti szakasz,
- az északi vonalszakasz: a Dózsa György út - Újpest Központ közti szakasz.
"Ez négy műszakilag összefüggő, de jogilag különálló közbeszerzési eljárást jelent. 2017 május 11-én került sor valamennyi ajánlat bontására. A legkedvezőbb ajánlati árak a következők szerint haladták meg a rendelkezésre álló fedezetet:
- a déli szakasz állomásai jó 46 százalékkal,
- a középső szakasz 44 százalékkal,
- az északi szakasz 23 százalékkal,
- a metróalagút 15 százalékkal" - mondta Tarlós István.
Hozzátette: "elméletileg elképzelhető, hogy ez utóbbi kettő árai alátámaszthatók, ezért döntött úgy a BKV igazgatósága, hogy ezeknél vállalják a többletköltséget, de a másik két ajánlatot elutasították".
Augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket.
A metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkák már elkezdődtek.
Kiderült az is, hogy a főváros pénzügyi helyzete miatt a metrófelújítás tervezésekor választaniuk kellett a legmagasabb szintű akadálymentesítés vagy a felújítás elhalasztása között, ezért úgy döntöttek, hogy lesz akadálymentesítés, de az nem lesz teljes körű.