Megszólalt a T-Systems a BKK-ügyben

InfoRádió / MTI
2017. július 21. 21:40
A T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni a BKK online jegyértékesítési rendszerét ért támadás miatt. A T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közös állásfoglalásban reagált a BKK online értékesítési rendszerét ért informatikai támadások során tett intézkedésekkel kapcsolatban.

Közleményükben azt írták: a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systems Magyarországnak - szigorú belső protokollja szerint - az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni - írták, hozzátéve: ebben az esetben sem tehettek mást.

Ugyanakkor megjegyezték: "a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el".

Nincsenek veszélyben a személyes adatok

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója előzőleg az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt: folyamatosan javul a cég online értékesítési rendszerének biztonsága.

Dabóczi Kálmán elmondta: a rendszert elindulása óta folyamatosan érik támadások, de nincs olyan információ, hogy utasok személyes adatai kikerültek volna.

A vezérigazgató hangsúlyozta: bármilyen informatikai támadás büntetőjogi következményekkel jár.

Sajtóhírek szerint a rendőrök gyanúsítottként hallgatták ki azt a fiatalt, aki állítása szerint azért vett 50 forintért egy bérletet, hogy tesztelje a rendszer sebezhetőségét. A vásárlás után ezt azonnal jelezte a BKK-nak, ami után az rendszert üzemeltető T-Systems feljelentette. Az Országos Rendőr-főkapitányság a 24.hu hírportállal közölte: a Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozást indított az ügyben.