A plakátokon is eljött a Jobbik-fordulat

Infostart
2017. július 3. 16:39
A korábbiakhoz képest pozitívabb üzenetű plakátokra cserélte korábbi hirdetéseit a Jobbik.

A „Ti dolgoztok, ők lopnak”, illetve az „Ők lopnak, mi visszavesszük” jelmondatok után egy, a nemzeti trikolór színeivel vízszintesen osztott „Magyar szívvel, józan ésszel, tiszta kézzel” feliratú plakáttal folytatja kampányát a Jobbik.

Fodor Csaba, a Nézőpont Intézet elemzője úgy látta, hogy az eddigi, igen heves előkampánynak egyértelműen a kormánypártok a nyertesei, a Jobbik – plakátkampánya ellenére – a vesztesek oldalán található.

"Pozitív üzenettel próbált meg a Jobbik előállni a nyári uborkaszezon kezdetén, az őszi parlamenti szezonkezdet előtt látni fogjuk, hogy ez a fajta imázspolitizálás pontosan mihez vezet" - mondta az elemző, és úgy látja, a korábban meghirdetett néppártosodási akció sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a Jobbik nagyjából ugyanarra a támogatottsági szintre állt be szinte minden társadalmi csoportnál.

Nagy Attila Tibor, a Méltányosság Politikaelemző központ munkatársa úgy véli, hogy bár nem szerencsés nyáron kiplakátolni a politikai üzeneteket, feltehetőleg azért folytatja kampányát a Jobbik, mert most még olcsón megteheti, hiszen a településkép-védelmi törvény nemrég elfogadott módosítása július 15-től csak listaáron engedi a plakátolást.

"A Jobbik most megpróbál pozitívabb hangnemre váltani, hogy ha a Jobbikra szavaznak az emberek, akkor minden békésebb meg nyugodtabb lesz. Az, hogy a párt mostanában békességet hangoztat, hogy véget kell vetni már ennek az acsarkodásnak, nagyon érdekes fordulat a politikájában, miután gárdistakorszakában a Jobbik még igencsak a feszültségek szítására, illetve az ellenségkép kreálására törekedett" - mondta Nagy Attila Tibor. Szerinte a Jobbiknak általános problémája, hogy a korábbi radikális párt hitelesen tudja-e magát konszolidáltabb erőként bemutatni a választóknak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A plakátokon is eljött a Jobbik-fordulat
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást