Rossz az új CAF-villamosok fékrendszere, már több utas megsérült

Infostart
2017. június 28. 18:24
Több a BKV utasait érintő baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői.

Több panasz is érkezett az InfoRádióhoz a CAF-villamosok fékrendszeréről. A vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért

hosszabb fékúttal kell számolniuk

– mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.

"Sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak" - mondta Kolák András.

Ezenfelül, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet,

nem tudja feloldani a fékhatást a vezető,

a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. Ez pedig Kolák András szerint gyakran balesethez vezet az utastérben.

"Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek" - mondta a szakszervezeti vezető. 

Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas

– tette hozzá Kolák András.

Az ilyen, ütközés nélküli, csupán az utastérben történt balesetek nyomán is mentőt és helyszínelőt kell hívni, így torlódások alakulnak ki a vonalon, ám Kolák András szerint rengeteg baleset elkerülhető volna, ha átállítanák a járművek fékrendszerét.

Megkeresésünkre Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja is megerősítette, hogy a CAF-villamosok esetében hosszabb fékúttal kell számoni, mint a többi budapesti villamoson, ám úgy látta, hogy ez csupán több odafigyelést igényel. A vészfék feloldhatatlansága azonban Deák Krisztián szerint is problémát jelent.

"Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni,

ugyanis ezáltal, hogy a folyamat nem megszakítható, elég erőteljes fékezési folyamat történik, és ha nem kapaszkodnak, vagy nem figyelnek az utasok, akkor bizony megsérülhetnek" - mondta Deák Krisztián.

A CAF-villamosok fékrendszere ügyében megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot is, ám a társaság ez idáig nem reagált.