„A felnőtteket jobban megviseli az időjárásváltozás. Van néhány gyerek, akinek amúgy sem a legjobb a koncentrációs képessége, őket jobban igénybe veheti az időjárás, jobban kell próbálkozniuk, hogy ne kalandozzanak el” - mondta el Papp László.
A budapesti Szent László Gimnázium szaktanára jelezte, ha egy gyerek figyelme lazul, többet fészkelődik, nem próbál szemkontaktusba kerülni a tanárral, elbambul, gyengülnek a reakciói.
A tömegkommunikációt tanító oktató kiemelte, az óráin sok önálló munkát igénylő feladat is van, „azoknál láthatóan elkalandozik, bele is szundít, de olyankor beavatkozom.
Szelíd erőszak a módszerem:
megszólítom, hogy engem kell nézni, mert vizuálisan is élmény vagyok. Ezzel el lehet ütni a dolog élét.”
Semmiképpen sem fordulhat elő, hogy egy egész osztály alszik
– jelentette ki Papp László. Hozzátette, ha nagyon jó idő van kint, az ablak csábítja a tekinteteket, jó örülni annak, hogy süt a nap. Ha nagyon rossz az idő, levertté válik a társaság, ilyenkor kicsit több tanári energiát igényel a figyelem fenntartása.
„A legjobb a köztes állapot, a változás utáni második, harmadik nap már jó. Amikor először süt ki a nap vagy lesz nagyon rossz idő, az szokta elvonni az ifjúság figyelmét, amikor már rendszeressé válik egy időjárási körülmény, túlteszik magukat rajta.”
Alsó tagozatban szinte kezelhetetlen lehet a probléma, de harmadik-negyedikes gimnazistáknál nem okoz ez gondot. A szakoktató hozzátette, gyakran neki nehezebb ébren maradnia.