A Heti Válasz interjút közöl a 80 éves Csukás István íróval, aki Andersennel egy napon április 2-án született. Az író a lapnak arról beszélt, hogy a filmekre sok pénzt áldoznak, a versekre azonban semmit. Szerinte nincs helyén a költészet, a honoráriumtól kezdve egészen a népszerűségig. Hozzátette: a mostani irodalomoktatás katasztrofális, mert elriasztja a gyerekeket. Csukás István arról is beszélt, hogy a gyerekirodalom egyenrangú a felnőttirodalommal, és bárki bármit kinyomtathat a saját költségén, ami a gyerekekre nagy veszélyt jelent. Ezért bevezetné a cenzúrát vagy a korhatáros megjelölést.
A Figyelő interjút közöl a Budapest Szakpolitikai Intézet ügyvezető partnerével. Scharle Ágota szerint a magyar közoktatás gyenge teljesítményét a pedagógiai módszerek elavultsága és a tanári szakma erősen lecsökkent presztízse magyarázza. Szerinte a hátrányos helyzetű gyerekek többsége nagy lemaradással kezdi az iskolát. Az iskola pedig nincs felkészülve arra, hogy ezeket a hátrányokat segítsen ledolgozni. A felzárkózás akkor a leggyorsabb, ha együtt tanulnak a gyerekek, de a tanár differenciáltan adja a feladatokat. Ez azonban a tanártól több felkészülést igényel, amire nincs ideje, de számos pedagógusnál az ismeret is hiányzik. Szerinte a magyar közoktatás gyenge teljesítménye nem a KLIK, hanem elsősorban a pedagógiai módszerek elavultsága, az alacsony bérek miatt ilyen. Ugyanakkor a KLIK nem segíti a helyzet megoldását, sőt tovább rontja azzal, hogy felkészült tanárokat nem hagyja abból a könyvből tanítani, ami a gyerekeknek a legmegfelelőbb lenne.