Az állami vagyonnal felelősen kell gazdálkodni, ez a Magyar Posta esetében megkérdőjelezhetetlen, sőt a 2013-as postai liberalizáció óta a cég annak ellenére tudott pénzügyi eredményt is felmutatni, hogy a vetélytársak jellemzően nem a kis falvakban, hanem a nagyvárosokban tevékenykednek – összegezte a pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyért felelős államtitkár. Németh Lászlóné hozzátette: a Magyar Postának kötelezettsége az egyetemes szolgáltatás, a törvénymódosításnak is az a célja, hogy fenntartsák ezt.
„Ez a módosítás azt mondja ki, hogy 10 ezer fő alatti településeken pénzügyi intézmény is szolgáltathasson postai termékeket, azaz beléphessen a postai ellátások piacára. Egyelőre nem tudjuk pontosan, ténylegesen hány településről beszélünk, javarészben ott a Takarékszövetkezeteknek vannak kirendeltségei, fiókjai, nagy valószínűséggel az együttműködés így fog kialakulni.”
A Magyar Posta elnök-vezérigazgatója azt mondta, a postai alaptevékenységeknél évről évre folyamatos csökkenés figyelhető meg, ezért újabb kihívások állnak a cég előtt: Szarka Zsolt kiemelte, úgy kell egyforma színvonalat biztosítani mindenhol, hogy közben racionálisan és hatékonyan működnek.
„Ennek a két szolgáltatónak, tehát a Takarékszövetkezeteknek és a Magyar Postának az együttműködése egy hosszútávon fenntartható eredményes együttműködéssé válhat. Elérjük azt a célt, hogy a postai szolgáltatás a településen elérhető marad és olyan idősávokban is elérhető lesz, ami racionálisan egyébként nem lenne megvalósítható.”
Szarka Zsolt elmondta azt is, hogy szeretnék megtartani, sőt fokozni a cég eredményességi szintjét, ezért a következő években az eddigiekhez hasonlóan bővíteni fogják az elektronikus szolgáltatások körét.