eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Nyitókép: Pixabay

Álsofőrök miatt bukhatja legnagyobb európai piacát az Uber

A brit főváros ismét a kitiltással fenyegeti a népszerű internetes taxiközvetítő céget, az Ubert. Az ok: több ezer olyan fuvar, melynek során hamis identitást feltöltő és akár biztosítás nélküli álsofőrök fuvarozták az utasokat.

Nemcsak a biciklisek, a több autós és a rivális fekete taxisok sem szívelik az általában Toyota Priusukkal komótosan haladó és állandóan a GPS-t bámuló „übereseket”.

A londoni közlekedési hatóság, a TfL (Transport for London) ismét megfosztotta a taxiközvetítő céget működési engedélyétől. Mindez annak nyomán történt, hogy több mint

14 ezer fuvart bonyolítottak olyan vezetők, akik hamis identitást adtak meg a mobiltelefonos alkalmazásban.

Az Uber már így is két hónapos próbaidőn volt, korábbi ügyei miatt.

Most közölték vele: azonnal foglalkozzon a sofőrök átvilágításával és biztonsági kérdésekkel, mert ezek miatt megbukott a hatóság előtt. A TfL szerint „sorozatos hibák” veszélyeztetik az utasbiztonságot a népszerű és könnyen használható alkalmazásáról híres cégnél.

A működési engedély visszavonása még nem jelenti azt, hogy azonnal eltűnnének az „überesek” a londoni utcákról. A vállalat megfellebbezi a döntést és az elbírálás 21 napja alatt tovább működhet.

A közlekedési hatóság egyszer, 2017-ben már döntött úgy, hogy nem hajlandó meghosszabbítani a vállalat engedélyét, de az Uber akkor elérte, hogy 15 hónapos "kegyelemben" részesítsék.

Azóta bizonyos hiányosságokat orvosolt, de amivel nem foglalkozott:

nem engedélyezett sofőrök is feltölthetnek profilképeket a hivatalos Uber-vezetők fiókjába.

Azaz, például egy családtag lecserélheti a képet, beülhet a kocsiba és úgy tehet, mintha az eredeti sofőr lenne. Ezzel az a baj, hogy az illetőnek többnyire nincs biztosítása, amivel veszélybe kerülnek az utasok.

A TfL szerint

a felfedezett 14 ezer illegális fuvart 43 vezető bonyolította le.

A jogsértő utak jobbára a tavalyi év végén és az idei év elején történtek, bár három hete is volt ilyen eset – emlékeztet a Guardian című lap.

Az „álsofőrök” között voltak olyanok is, akiknek bevonták a jogosítványát. Egyiküket pedig figyelmeztették gyerekekről készült, illetlen képek küldözgetése miatt.

Az Uber azt állítja, hogy először májusban szóltak neki a gyakorlatról és azóta technológiai megoldásokkal zárja ki a lehetőséget. A jövőben pedig arcfelismerő rendszert akar alkalmazni.

Sadiq Khan londoni főpolgármester kiállt a közlekedési hatóság mellett. „Tudom, hogy a döntés nem lesz túl népszerű a vezetők körében, de a legfontosabb dolog a biztonság. A szabályozás és a TfL szigorú előírásainak betartása garantálja London lakosainak biztonságát. Ezért kardinális kérdés, hogy a magánfuvarozó vállalkozók betartsák ezeket, ha működési engedélyt akarnak kapni.”

Az Uber egyik helyi illetékese „különlegesnek és rossznak” nevezte a döntést, és megemlítette, hogy 3,5 millió utasuk van, akiket 45 ezer engedéllyel rendelkező sofőr fuvaroz. A brit főváros egyébként a cég legnagyobb európai piaca.

A híres londoni Black Cab érdekvédelmi szervezete viszont üdvözölte a hírt: „Az Uber üzleti modellje szabályozhatatlan. Mindenki azt csinál, amit akar, és elözönlik a várost az autóikkal” – mondta az Uber miatt már többször tüntető taxisok érdekvédelmi képviselője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×