eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Alapítója mentheti meg a Nikit

Alapítója mentheti meg a Nikit

Miután a Lufthansa közölte, nem veszi meg a Niki-légitársaságot, úgy tűnt, a világ egyik leghíresebb autóversenyzője, az osztrák Niki Lauda által alapított légiforgalmi cég csődbe megy, most azonban két érdeklődő is jelentkezett a húsz utasszállítógéppel közlekedő vállalat megvételére.

A Niki-légitársaság utolsó gépe szerdán este landolt és azóta a cég minden utasszállító repülője a földön vesztegel, mert a vállalat csődbe jutott. Ez egyben azt is jelenti, hogy teljesen bizonytalanná vált, miként fog hazatérni az a közel negyvenezer utas, aki még a Niki gépein jutott el dél-európai vagy észak-afrikai üdülőhelyére.

A német légiközlekedési szövetség szóvivője bejelentette, hogy a szintén turisták szállítására szakosodott Condor és a Tuifly légitársaság rendkívül jutányos feltételek mellett vagy teljesen díjtalanul hazahozza a Niki-jeggyel rendelkező, nyaralóhelyükön rekedt utasokat. A szóvivő utalt arra is, hogy azok, akik augusztus közepe után vásároltak repülőjegyet a Niki valamelyik járatára, de még nem indultak el, maradéktalanul visszakapják pénzüket.

A légiközlekedést fenyegető újabb csapást az váltotta ki, hogy a Lufthansa szerdán közölte: az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatósága által támasztott kifogások miatt mégsem vásárolja meg a Niki légitársaságot és ezáltal az időközben csődbe jutott Air Berlin osztrák leányvállalata is fizetésképtelenné vált, aminek következtében a cég mintegy ezer alkalmazottját is a munkanélküliség fenyegeti.

Most azonban mind a cég alapítója, a közismert egykori osztrák autóversenyző, Niki Lauda, valamint a brit utazási vállalat, a Thomas Cook is jelezte, hogy készen áll a csődbe jutott légiforgalmi vállalat megvételére. Az idő azonban igencsak sürget, mert a Niki le- és felszállási engedélyei már csak további egy hétre érvényesek, márpedig a rendkívül forgalmas repülőtereken a le- és felszállási időrések aranyat érnek.

Ha a vételi tárgyalások ennél hosszabb időt vennének igénybe vagy az érdeklődőnek kellene garanciát letennie, ami természetesen tovább drágítaná a Niki eladását, vagy pedig a bécsi kormánynak kellene kiterjesztenie a cég működési engedélyét.

Ennek lejárta ugyanis végérvényesen megpecsételné annak a légitársaságnak a sorsát is, amelyet Niki Lauda még 2003-ban alapított és amelynek húsz korszerű airbuszát nyolc évvel később eladta az idén tönkrement Air Berlinnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×