eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Tovább erősödhet a Volkswagen Szlovákiában

Új üzem építését tervezi a Porsche a szlovákiai Pöstyénben. A német autógyár olyan üzemet kíván létrehozni, amely villamos autók számára gyárt majd alkatrészeket. A közelmúltban már meg is vásárolták azt a húszhektáros földterületet, ahol a gyártócsarnok felépülhet. Ha a projekt megvalósul, még erősebb lesz a Volkswagen-konszern eddig is jelentős szlovákiai jelenléte.

A német autógyártó leányvállalata, a Porsche Werkzeugbau a D1-es autópálya mellett vásárolta meg az üzem felépítésére alkalmas földterületet. A Porsche már a pöstyéni repülőtér felé is jelezte, hogy a légi szállítás lebonyolításához igényt tartanának a repülőtér nyújtotta szolgáltatásokra.

Az eddig közölt információk szerint az üzemben villanyautókhoz használt alkatrészeket fognak gyártani, melyekre már a közeli jövőben szüksége lesz a sportautómárkának.

Az új gyár természetesen új munkahelyeket is teremt. Az azonban egyelőre nem ismert, hány embert alkalmaznak majd az üzemben. Az egész beruházást a szlovák befektetési és kereskedelmi fejlesztési ügynökségen, a SARIO-n keresztül bonyolítják le. Simona Čerešníková, a SARIO szóvivője ezzel kapcsolatban csupán annyit mondott, hogy amíg a német befektető nem indítja el a projektet, addig nem áll módjában részletes információkat közölni.

A Porsche Werkzeugbaunak Szlovákiában a pöstyéni már a második gyártócsarnoka lenne. Az első Máriatölgyesen áll, ahol 170 embert alkalmaznak. Abban a gyárban karosszériagyártáshoz szükséges öntőeszközöket készítenek.

A Porsche nagy terepjárója, a Cayenne szeptember óta a pozsonyi Volkswagen gyár egyik terméke, ám a német autóóriás a jövőben szeretne nagy hangsúlyt fektetni az elektromosautó gyártásra is. Mindezt szintén Szlovákiában. A villanyautók gyártásából már csak azért sem kíván kimaradni a Porsche, mert nemrég a PSA Group kötelékébe tartozó Peugeot is bejelentette, hogy ilyen gépkocsik gyártását tervezi a nagyszombati üzemében. A kínai Zhi Dou pedig szintén egy hónapja adta közre, hogy telephelyet keres magának Közép-Európában. Az ugyancsak elektronos autókat gyártó kínaiak terve, hogy 2020-ban megkezdjék a gyártást. Beruházásuk értéke eléri a 400 millió eurót. Havi háromezer elektromos autóra kiterjedő kapacitással dolgoznának, és nagyságrendileg 500 alkalmazottat vennének fel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

A nagy nemzetközi sportesemények kapcsán általában a közvetlenül látható eredményeket értékeljük, vagyis a kimagasló sportteljesítményt, ugyanakkor sokan felhívják a figyelmet arra a hosszú évekig tartó munkára és a kitartásra is, amely egy-egy teljesítmény mögött áll – ez áll az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzésében, amely az olimpikonná válás árát vizsgálta.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×