Az európai vásárlók a vártnál gyorsabban állnak majd át az elektromos meghajtású autókra
– ezt jósolják a UBS bank elemzői.
A bank szakemberei az első, tömegesen gyártott és nagy táv megtételére készült elektromos autó mélyreható vizsgálata után jutottak erre az eredményre.
És hogy mennyire volt mélyreható a vizsgálódás? Annyira, hogy
alkotóelemeire szedtek szét egy Chevrolet Bolt kocsit, hogy megállapítsák valójában mennyibe kerülnek alkatrészei és mennyibe kerül az előállítása.
A UBS „boncnokainak” vizsgálata megállapította, hogy a Bolt – amely magyarul villámot jelent -
előállítási költsége 28.700 dollár lehet,
ami jóval alacsonyabb ár, mint amire számítottak. A Bolt motorjában mindössze három mozgó alkatrész található, míg egy Volkswagen Golfban 113.
Emiatt a Golf fenntartási költsége körülbelül kétszer akkora, mint az elektromos meghajtású Bolté.
A UBS becslése szerint az elektromos autó teljes fenntartási költsége, beleértve az üzemanyagot és más költségeket jövőre már ugyanazon a szinten lesz, mint a benzines autóké. Kínában az ár-paritás 2023-ban, míg az Egyesült Államokban 2025-ben valósul meg.
„Az emberek a vételárra figyelnek és alulbecsülik az üzemeltetési költségeket”
– mondta Patrick Hummel az UBS autóipari elemzője. Emiatt a bank véleménye az, hogy jövőre világszerte 50%-kal ugranak meg az elektromos-autó eladások.
2025-ben a világon eladott autók közel egyhatoda lesz elektromos meghajtású, Európában pedig ez az arány 2/3 lesz.
Mindez globális szinten 14-szeres ugrás lesz. Az eladásokat jelenleg a magas árak, az alacsony kínálat és az egyelőre gyengén kiépített töltőhálózat fogja vissza.
A Bolt az első elektromos kocsi, amely egy töltéssel 380 kilométert tud megtenni és ezzel már a benzines és dízel kocsik riválisává vált.
A státusz-szimbólumnak számító kocsikat gyártó Tesla még az idén piacra dobja a 3-as modellt, míg a nagy gyártók 2020 előtt mutatják be új járműveiket.