Szupergyors wifivel csábítja vissza vendégeit a Starbucks

Infostart
2015. július 20. 20:16
Mobilrendeléssel és ultragyors wifivel akarja visszacsalogatni vendégeit Nagy-Britanniában a Starbucks. Az adóelkerülési gyakorlata miatt megtépázott hírnevű kávézólánc közel 45 millió eurót fektet be azért, hogy visszaszerezze vásárlóit.

A tudatos brit fogyasztók nem vették jó néven, amikor 2012-ben kiderült, hogy más cégekkel együtt a Starbucks kávézólánc is "kreatív adófizetési gyakorlatot folytatott" és gyakorlatilag elkerülte, hogy vállalati adót fizessen a brit államkasszának.

Az eredmény az volt, hogy vásárlók tömegei kezdtek elpártolni a Starbucks-tól, amely a 2008-as válság után már amúgy is kénytelen volt bezárni sok üzletét.

Hogyan lehet visszacsalogatni az elpártolt koffeinvadászokat a kávézókba? A cég brit ága szerint a fejlett kommunikációs technológiába való fokozott befektetésekkel.

"A fogyasztóra és az üzleteinkben nyújtott élményre összpontosítunk" - ismételte meg az ilyenkor szokásos PR-szöveget Kris Engskov a Starbucks regionális elnöke.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az okostelefont használó nemzedék még gyorsabb kiszolgálásra számíthat. Már a metróból kilépve vagy az ebédszünet előtt megrendelhetik a cappuccinót, hogy aztán a kávézóba érve felmarkolják azt.

A cég emellett arról akar híres lenni, hogy szupergyors wifi-hozzáférést biztosít majd ügyfeleinek.

Jelenleg néha akadozik az internet-hozzáférés a kávézólánc üzleteiben. Most milliókat fektetnek majd abba, hogy az átlagosan 40 percig tartó látogatás során a vásárlók a brit üzletekben elérhető, leggyorsabb wifi-elérést élvezhessék.

Azt, hogy a kávé és telefon jól kiegészíti egymást, azzal is próbálják sugallni, hogy drótnélküli töltő-alátéteteket építenek a pultokba, ahol a lemerülőfélben lévő telefonokat lehet majd életre kelteni.

A Starbucks partnerségre lép az online zenesugárzó Spotify céggel: a látogatók vagy a Startbucks lejátszási listáját hallgathatják vagy a kávézóban szerzett hűségpontokkal fizethetnek a zenéért.

"Radikálisan megváltozik a kávézó szerepe a világon. Az emberek egyre elfoglaltabbak és az életük nagy részét egy elektronikus eszközön keresztül élik" - magyarázta a cég regionális igazgatója a technikai fejlesztést.

Az is felmerült, hogy a Starbucks kávézókat nyithat a Lidl és az Aldi diszkont-élelmiszerboltokban. A regionális igazgató sietett megjegyezni: a cég sokkal több vállalati adót fizet, mint korábban.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást