2014-ben Szlovákia három autógyára, a Volkswagen, a Kia és a Citroën több mint 970 ezer gépkocsit gyártott, ami lényegesen felülmúlta a Szlovák Autóipari Szövetség elvárásait. Ez nem egészen két százalékkal volt kevesebb, mint a 2013-as rekordévben, amikor elérve a termelési maximumot, 987 ezer autót gyártottak az országban, 6 százalékkal többet, mint 2012-ben.
Jaroslav Holeèek, az Autóipari Szövetség elnöke elmondta, nem lehet arra számítani, hogy az ágazat minden évben gyártási rekordot dönt. Szerinte minden olyan év, amikor a gyártási eredmény meghaladja a 900 ezer darabot, és megközelíti az egymilliót, sikernek számít, mert az autóipar stabilizálódását mutatja. Tény tehát, hogy a világon sehol nem gyártottak több autót - 179-et - ezer főre vetítve, mint Szlovákiában.
A szövetségben 2015-ben ugyanilyen erős évet várnak, nincs ok, ami miatt jelentősen visszaesnének a gyártási mutatók. Az ágazat egyébként már évek óta a szlovák ipari termelés 43 százalékát adja.
Jaroslav Holeèek szerint továbbra is kulcsfontosságú, hogy sikerüljön más autógyártókkal együttműködő cégeket is az országba csalogatni, hogy az ágazat ne csak a gyártásra, hanem a fejlesztésre is összpontosítson. Az Autóipari Szövetség elnöke úgy fogalmazott, kulcskérdés az ágazat konkurenciaképességének megőrzése, mert az a nyitja a stabil gyártási eredmények megtartásának.
A szlovák autóipar eredményességét illetően fontos megemlíteni, hogy 2014-ben ismét rekordévet zárt a Kia Motors, a dél-koreai autógyár szlovákiai leányvállalatának tavalyi gyártása több mint 3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A Volkswagen pedig az elmúlt napokban jelentette be, hogy pozsonyi telephelyén egy új karosszériahegesztő gyárat épít félmilliárd euróért. A munkálatok már tavasszal megkezdődhetnek.
Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte