¥ubomír Jahnátek szlovák mezőgazdasági miniszter szerint nem igazolódtak be az orosz szankciók bevezetése utáni félelmek, és a túlkínálat ellenére sem csökkent a szlovák termékek eladásának mértéke. A tárcavezető úgy fogalmazott, mindez azt mutatja, hogy a fogyasztók tudatosabban vásárolnak.
"A kormány 2014 októberében fogadta el a szlovák termékek eladásának monitoringját és az ellenőrzés fokozását célzó intézkedéseket. Ezek hatásosak voltak" - nyilatkozta Jahnátek.
A legtöbb Szlovákiában megtermelt árut a Coop-Jednota boltjai adták el, a legkevesebbet a Lidl. Évközi összevetésben nyolc százalékkal nőtt a hazai termékek, főként a gyümölcs és a húsáru eladása.
Bohumila Tauchmannová, a Minőség a mi tájainkról polgári társulás vezetője is osztja azt a véleményt, amely szerint a hazai fogyasztók egyre magabiztosabban nyúlnak a szlovák termékekhez.
"Úgy vélem, ez a trend tovább folytatódik, mivel a fogyasztók tudatában vannak tetteiknek" - mondta Tauchmannová.
Az agrárminiszter is úgy gondolja, a vásárlók fokozatosan rájöttek arra, hogy a hazai termékek vásárlásánál nagyobb biztonságban vannak. "A szlovák termékek gyakorlatilag állandó, huszonnégy órás ellenőrzés alatt állnak" - mondta a tárcavezető.
2014. július 1-jétől szlovák élelmiszervédjeggyel látják el azokat az élelmiszereket, amelyek legalább hetvenöt százalékban hazai alapanyagot tartalmaznak. Tavalytól ezer termék viseli ezt a védjegyet.
Szörnyű tragédia történt Budapesten