Inkább a hazait veszik a szlovákok

Infostart
2015. február 11. 20:25
Nem vetették vissza a szlovák élelmiszer-kereskedelmi forgalmat az orosz szankciók: az adatok azt mutatják, hogy a vásárlók előnyben részesítik a hazai termékeket. 2014 első és második negyedévében a szlovákiai áruk a forgalom 63 százalékát tették ki.

¥ubomír Jahnátek szlovák mezőgazdasági miniszter szerint nem igazolódtak be az orosz szankciók bevezetése utáni félelmek, és a túlkínálat ellenére sem csökkent a szlovák termékek eladásának mértéke. A tárcavezető úgy fogalmazott, mindez azt mutatja, hogy a fogyasztók tudatosabban vásárolnak.

"A kormány 2014 októberében fogadta el a szlovák termékek eladásának monitoringját és az ellenőrzés fokozását célzó intézkedéseket. Ezek hatásosak voltak" - nyilatkozta Jahnátek.

A legtöbb Szlovákiában megtermelt árut a Coop-Jednota boltjai adták el, a legkevesebbet a Lidl. Évközi összevetésben nyolc százalékkal nőtt a hazai termékek, főként a gyümölcs és a húsáru eladása.

Bohumila Tauchmannová, a Minőség a mi tájainkról polgári társulás vezetője is osztja azt a véleményt, amely szerint a hazai fogyasztók egyre magabiztosabban nyúlnak a szlovák termékekhez.

"Úgy vélem, ez a trend tovább folytatódik, mivel a fogyasztók tudatában vannak tetteiknek" - mondta Tauchmannová.

Az agrárminiszter is úgy gondolja, a vásárlók fokozatosan rájöttek arra, hogy a hazai termékek vásárlásánál nagyobb biztonságban vannak. "A szlovák termékek gyakorlatilag állandó, huszonnégy órás ellenőrzés alatt állnak" - mondta a tárcavezető.

2014. július 1-jétől szlovák élelmiszervédjeggyel látják el azokat az élelmiszereket, amelyek legalább hetvenöt százalékban hazai alapanyagot tartalmaznak. Tavalytól ezer termék viseli ezt a védjegyet.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást