Immár közel fél esztendő óta húzódik a vita a pilóták érdekképviselete és a Lufthansa vezetősége között. A légitársaság közel öt és fél ezer pilótáját tömörítő ágazati szakszervezet egyrészt 10 százalékos béremelést követel, másrészt viszont ragaszkodik az eddig érvényes 55 évben megállapított korai nyugdíjkorhatár megtartásához, de a munkaadó a jelenlegi gazdasági helyzetre hivatkozva a nyugdíjba vonulást csak 61 éves kortól akarja lehetővé tenni és a fizetésemelést is a cég nyereségétől szeretné függővé tenni.
Az elmúlt hetekben folytatott tarifatárgyalás keretében a Lufthansa ajánlatát megtoldotta azzal, hogy 2016-tól 3 százalékos béremelést kínált, de ezt a szakszervezet nem tartotta kielégítőnek és elutasította majd bejelentette, hogy sztrájkkal akarja nagyobb engedékenységre kényszeríteni a munkaadókat. Válaszában a Lufthansa újabb tárgyalási fordulót ajánlott, feltéve, ha a szakszervezet eltekint a munkabeszüntetéstől.
Az ágazati szakszervezet követelése egy olyan időpontban éri a Lufthansát, amikor nemzetközi versenyképességének megőrzésére, kiváltképpen gazdaságos működésének biztosítására, strukturális átalakításba kezdett.
Néhány nappal ezelőtt Berlinben a törvényhozás ülésén a szociáldemokrata Andrea Nahles munkaügyi miniszter éles szavakkal ostorozta azokat az ágazati szakszervezeteket, amelyek úgy-mond saját fontosságuk alátámasztására óriási kárt okoznak a nemzetgazdaságnak.