Már Kínában is hódít a luxus elektromos kocsi

Infostart
2014. április 25. 20:52
Végre a gazdag kínai vásárlók is élvezhetik az elmúlt évek egyik prémium-termékét, a több mint 60 ezer dollárba kerülő Tesla elektromos autókat. A cég a héten elkezdte a szállításokat, miután vezérigazgatója bocsánatot kért a kínai ügyfelektől a késlekedésért.

Sportos autó, de egy család is elfér benne, 430 kilométert is tud menni egy töltéssel - kevesebb mint 4000 Ft-ból - és nem szennyezi a környezetet. Ez a Tesla Model S nevű elektromos kocsi, amire eddig hiába vártak a pénzes kínai vásárlók.

A cég most mégis megjelent a világ legnagyobb gépjárműpiacán és azzal indokolta a késlekedést, hogy a vevők nem rendelkeztek megfelelő töltőállomásokkal.

"Késleltettük a szállításokat, hogy mindenkinek valódi élményben lehessen része. Néhány vásárlónkat ez felzaklatta, de találkoztam velük és bocsánatot kértem" - mondta Elon Musk, a kaliforniai cég vezérigazgatója.

A Teslát az aggasztotta, hogyan fogják vevői feltölteni az elektromos kocsikat Kínában, ha nincs megfelelő töltőállomásuk. Most úgy döntött, hogy inkább legyen rossz a kiszolgálás, de a vevők kapják meg az autókat.

A kínai üzletről nem érdemes lemaradni - ez a világ legnagyobb személyautó piaca, ahol tavaly 18 millió kocsi kelt el. Annak ellenére, hogy a kínai vezetés szigorú légszennyezési limiteket vezetett be a nagyobb űrtartalmú kocsikra, nem segítette az elektromos autók elterjedését, hogy nem létezik kiépített töltőállomás hálózat.

Az idei első negyedévben például mindössze 7000 elektromos autót adtak el a hatalmas országban.

A Financial Timesnak egy vásárló azt mondta, hogy a háztömbjét igazgató cég először vonakodott a töltőállomás felszerelésétől, mert azt tűzveszélyesnek hitte. Végül sikerült meggyőzni az illetékeseket.

Elon Musk Tesla-vezér arról beszélt: reméli, hogy sikerül a kínai állami elektromos vállalatokkal együttműködve kiépíteni a töltőhelyeket. "Ugyanakkor arra van megbízásom, hogy költsem a pénzt Kínában, amilyen gyorsan csak tudom. Független, napelemes töltőhelyeket is ki tudunk építeni, ha kell" - mondta.

Mivel Kína a világ összeszerelő üzeme, felmerül a kérdés, hogy gyártanak-e majd Tesla autókat ott. Musk óvatosan annyit mondott, hogy már tárgyal a lehetséges partnerekkel. A kínai törvények értelmében az autógyártók csak úgy működhetnek az országban, ha egy kínai céggel alapítanak közös vállalatot és részesedésük nem haladja meg az 50 százalékot.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást