Visszaesett a Puma forgalma

Infostart
2013. július 28. 11:39
A világ harmadik legnagyobb sportszergyártó cége, a német Adidas és az amerikai Nike mögött álló, ugyancsak német Puma forgalma erősen visszaesett az elmúlt fél évben. A Puma eddigi takarékossági intézkedései nem váltották be a hozzájuk fűzött reményt, ezért a cég vezetői a közeljövőben sem számítanak lényeges javulásra.

A Pumát tépázó gazdasági vihar hullámait a jelek szerint a sportszergyártó cég új vezetőjének sem sikerült lecsendesítenie. Björn Gulden tavasszal vette át a luxusmárkákra szakosodott francia PPR-konszernhez tartozó és a Nürnberghez közeli Herzogenaurachban működő Puma vezetését, de a gazdaságosabb termelést célzó átfogó reformintézkedései eddig nem sok eredménnyel jártak, A forgalmat nem sikerült érezhetően fellendíteni.

Francia- és Olaszországban, valamint Kínában és Koreában az év eleje óta aggasztóan csökkent a Puma termékei iránti kereslet, aminek következtében a forgalom január óta 8 százalékkal esett vissza és alig haladta meg a 692 millió eurót.

Ezzel egyidőben a nyereség is hasonló arányban csökkent, és tőzsdei értesülések szerint az év első felében 17,5 millió euró volt. Björn Gulden hangsúlyozta, hogy a takarékosságot folytatni kívánja, de a cég veszteségében a piacot alkotó országok valutaárfolyamainak kedvezőtlen ingadozása is fontos szerepet játszott.

Ezzel kapcsolatban kilátásba helyezte a Puma termékek árának emelését Japánban, ahol ebben az évben is nőtt a sportszergyártó cég forgalma.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást