Egymillió villanyautó a cél

Infostart
2013. május 30. 10:02
Németországban a villanyárammal hajtott személygépkocsik száma jelenleg alig haladja meg a hétezret. A berlini kancellári hivatalban tartott elektromosautó-csúcsértekezleten úgy döntöttek, hogy 2020-ig legalább egymillióra kell emelni ezeknek a környezetbarát gépkocsiknak a számát. Azonban a kormány egyelőre elzárkózott az állami kedvezmények elöl, amelyek serkenthetnék a villanyárammal közlekedő autók kifejlesztését, illetve jutányos piaci kínálatát.

Angela Merkel a német gazdasági élet egyik pillérének tekintett autóipar vezetőit azzal biztatta a hivatalában tartott értekezleten, hogy a széndioxid kibocsátását korlátozó uniós előírások módosítása révén próbál támogatást biztosítani a kormány nagyra törő tervéhez, amelynek megvalósítása esetén 2020-ra már legalább egymillióra növelnék a villannyal hajtott gépkocsik számát.

A villanyautók szinte teljesen hangtalanul üzemelnek és gyakorlatilag semmilyen káros anyagot sem bocsátanak ki, mégis egyelőre Németországban számuk igencsak elenyésző, ami főleg a magas vételárral, valamint a körülményes tankolással függ össze. Amíg Párizsban a főbb utak mentén már gyakran lehet konnektorral ellátott parkolóórákhoz hasonló áramtöltő kutakat látni, addig a német városokban ez még ritkaságszámba megy.

A kancellári hivatalban tartott megbeszélésen a luxuskocsik gyártására szakosodott Daimler elnöke hangsúlyozta, hogy a villanyautók kifejlesztése igencsak nehéz és költséges feladat, de Angela Merkel elzárkózott esetleges állami kedvezmények biztosítása elöl, ehelyett kilátásba helyezte, megpróbálja elérni Brüsszelben, hogy a széndioxid kibocsátását korlátozó uniós előírásokat módosítsák, ezáltal biztosítsanak anyagi ösztönzést a német gépkocsiipar számára.

Tény, hogy Németországban elsősorban középkategóriájú, valamint luxuskocsik gyártására szakosodtak, és az ilyen személyautókkal szemben támasztott követelményeket egyelőre nehéz árammeghajtás révén biztosítani. Az Európai Unió a környezetvédelem érdekében a széndioxid-kibocsátást korlátozó intézkedéseket hozott, amelyek magas bírságokkal sújtják az ellenük vétőket, így a német gépkocsigyárakat is. A kancellár most azt szeretné elérni, hogy csökkentsék a büntetéseket azok számára, amelyek elérhető árú villanyautók kifejlesztésén dolgoznak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást