A világ legtekintélyesebb autóvásárán, Detroitban Martin Winterkorn bejelentette, hogy a vezetése alatt álló Volkswagen konszern tavaly 9 millió 7 ezer gépkocsit forgalmazott. Ezzel csaknem behozta legnagyobb versenytársának, az amerikai General Motorsnak az előnyét és - mint a Volkswagen elnöke hangsúlyozta - a most kezdődött esztendőtől azt reméli, hogy az eladott gépkocsik számát illetően a VW lekörözi eddigi konkurensét.
Annál is inkább, mert éppen az Egyesült Államokban a Volkswagen az elmúlt évben csaknem 600 ezer kocsit értékesített, ami a 2011-es adathoz viszonyítva 34 százalékos emelkedést jelent. Kiváltképpen a Jetta és Passat típusok iránt mutatkozik feltűnően nagy érdeklődés az amerikai vevők körében.
Winterkorn azonban mégis a kínai piachoz fűzi a legvérmesebb reményt, ugyanis a cég pekingi képviselete tavaly 2 millió 800 ezer Volkswagen autó eladásáról számolt be. Ez csaknem 25 százalékos növekedésnek felel meg, és némileg ellensúlyozza az európai értékesítés stagnálását.
Detroitban a Volkswagen és a luxuskocsik gyártására szakosodott Mercedes most versenytárssá vált, mert a stuttgarti konszern az eddiginél kisebb kocsikkal próbálja megnyerni a fiatalabb vásárlóréteget, amely eddig jórészt a Volkswagen vevőkörét alkotta.
A szakmában azonban nem tartanak komoly összetűzéstől, mert a Mercedes az Egyesült Államokban immár hagyományosan a luxuskategóriát képviseli.