Bábfigura is beszállt a választási kampányba

Infostart
2012. október 11. 20:49
Bábfigurák is beszálltak az amerikai elnökválasztási kampányba. Az Obama-stáb a Szezám utca című gyerekműsor egyik szereplőjét, Nagy Madarat is bevetette. A kihívó, Mitt Romney úgymond a műsor készítőitől akar elvenni pénzt, ahelyett, hogy inkább a gazdagokat adóztatná meg - mondják.

Retteghet Mitt Romney, mert most nagy ellenséget talált magának: Nagy Madarat, a Szezám utca gyerekműsor sárga tollas óriását, akit az elnökjelölt a demokraták szerint a szabadpiacra zavarna munkát keresni.

Romney ugyanis azt találta mondani a számára jól zárult tévévitában, hogy megválasztása esetén megvonná a jobbára adományokból élő, de állami támogatást is kapó PBS-közszolgálati tévétől a kormánypénzeket - és a Szezám utcát a PBS gyártja. "Nem veszek kölcsön pénzt Kínától, hogy olyan dolgokra költsem, amire nincs szükségünk" - mondta.

Az Obama-stáb erre egy kampányvideóval reagált, amely szerint Romney a szeretett szárnyas nyakát tekerné ki, ahelyett, hogy a nagybankokat zabolázná meg.

"Nagy sárga veszedelem... Romney lecsap az ellenségre, mindegy hová fészkelte az be magát" - üzenték a választóknak, hogy republikánus politikus a viszonylag olcsó közszolgálati média megnyirbálásával kezdi a deficit lefaragását.

A videónak meg is lett az eredménye, mert az utóbbi napokban Nagy Madárnak öltözött tüntetők kísérik a republikánusokat, az interneten pedig mém lett Big Bird - Obama 2008-as, Andy Warhol minimalista színeit idéző "Reménység" kampányposzterén is a madár váltotta fel az elnököt.

Romney azt mondta: Nagy Madarat, sőt a PBS-t is szereti, de leállítja finanszírozását, Obama videóját pedig komolytalannak minősítette. A CNN sem kap állami pénzt! - tette hozzá. Egyes republikánusok is próbálkoztak humorral: "Négy évtizede élek az adófizetők pénzéből. Milliók jönnek be a DVD-kből és plüssfigurákból, pedig meg tudnék élni, mert már nagy madár vagyok" - szólt az egyik üzenet. Az amerikai konzervatívok régóta háborúznak a közszolgálati média ellen, amely szerintük elfogult a liberálisok irányában és csak pazarolja a pénzt.

Sokan még más nyugati országokban is elképednek a szigorúan kereskedelmi alapon működő amerikai tévécsatornák hírműsorain - ezeket a szerkesztési elveket próbálja szerény eszközeivel ellensúlyozni a PBS, amely rendszeresen adománykérő hirdetésekkel bombázza nézőit.

A Szezám utca nemcsak szórakoztatja, de tanítja is a gyerekeket - érvelnek a PBS-nél, amely költségvetése 20 százalékát kapja közforrásokból.

A Fortune 500-as listán szereplő 18 amerikai médiacég egyike, a CBS 2011-ben 14 milliárd dolláros forgalmat bonyolított - ezzel szemben a PBS 450 millió dollárt kapott az államtól. Maga a PBS tiltakozott, amiért politikai célokra használták fel a Szezám utcát.

KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást