A légiutaskísérőket tömörítő szakszervezet csupán annyit árult el bérkövetelési harcáról, hogy csütörtöktől váratlanul hirdeti meg sztrájkakcióit, amelyek alighanem súlyos zavart okoznak majd a nemzetközi légiforgalomban is. A rendelkezések értelmében utasszállító gép nem indulhat el légiutaskísérők nélkül, márpedig ha a stewardessek és stewardok akárcsak egy órára is leteszik a munkát, a Lufthansa gépei a földön maradnak. A szakszervezet csupán annyit közölt, hogy holnaptól kell számolni ilyen munkabeszüntetési akciókkal.
A felek kölcsönösen egymást vádolják a tarifatárgyalások kudarcáért. A szakszervezet a Lufthansa 19 ezer légiutaskísérője számára 5 százalékos béremelést követel, emellett megpróbálja rábírni a légitársaságot, hogy tegyen le arról a tervéről, amely a stewardessek és stewardok egy részének alacsonyabb fizetés mellett, a cég leányvállalatához történő áthelyezésére irányul.
A Lufthansa azzal érvel, hogy kiadásai 22 százalékkal haladják meg a versenytársainál mutatkozó szintet, következésképpen csak nagyszabású takarékosság révén tud tartósan talpon maradni a fapados légitársaságok mellett. Így a légiutaskísérőktől az eddiginél hosszabb munkaidőt követel, egyben pedig elvárja azt is, hogy belátható időn belül lemondjanak a fizetésemelésről is.
A tarifatárgyaláson a szakszervezet a cég vezetőségének arcában vágta, hogy az alkalmazottaktól anyagi erőfeszítéseket kíván, miközben ez év februárjában a Lufthansa élén álló, amúgy is kiemelt fizetésű személyek bérét jelentősen megemelték. Becslések szerint a járatok kiesése milliós veszteséget okozhat a légitársaságnak. A Lufthansa szóvivője azzal igyekezett megnyugtatni az utazó közönséget, hogy időszakra behívott légiutaskísérők segítségével a tengerentúli, illetve más, hosszútávú járatokat mindenképpen megpróbálják fenntartani.
Fordulóponthoz érkezett a gigantikus aranylopási ügy