A Sony mostanában új telefonját reklámozza, és sok fogyasztó számára a cég még mindig a megbízható minőséget jelenti. A japán vállalat azonban valójában vagyonokat veszít naponta, és a Nikkei nevű gazdasági lap szerint az első negyedév végére 2,7 milliárd dollár veszteséget halmozott fel.
A vállalat, amely a közelmúltban megszabadult amerikai vezérigazgatójától, nem volt hajlandó kommentálni a hírt, az új vezér azonban azt ígérte, hogy a hét folyamán a média elé áll.
A cég javarészt vegyi ágazatában és kijelzőkészítő gyáraiban akar megszabadulni 10 ezer alkalmazottjától.
Valójában a vállalat dolgozóinak kevesebb, mint egytizedét bocsátaná el, a Nikkei becslése szerint ugyanis a Sony jelenleg 168 ezer embert alkalmaz világszerte.
Ágazati elemzők szerint, ha a cég nem hajt végre gyors reformokat, akkor vészesen lemaradhat az agresszív versenytársak mögött. A televízió-gyártásban például jelentős veszteségeket halmozott fel, míg az alkatrész-üzletág nyereséges.
2008-ban, a pénzügyi válság csúcspontján a vállalat 16 ezer dolgozójától vált meg, a rossz eredményeket az alacsony kereslettel, a zuhanó árakkal, az erős jennel és thaiföldi alkatrészgyártó-üzemekben károkat okozó tavalyi árvizekkel magyarázza. A bajokat tetézték a hackertámadások és a pusztító cunami.
A cég papírjai 20 éve nem értek ilyen keveset, és a hitelminősítők a Sony besorolásán is rontottak. Kérdés, hogy Hirai Kazuo, az új vezérigazgató elég határozott-e. Az Economist szerint rendet kell vágnia a kaotikussá vált temérdek üzletág között, de előfordulhat, hogy túl óvatos lesz.