Stratégiai együttműködés a Peugeot-Citroen és a General Motors között

Infostart
2012. március 8. 19:00
Stratégiai együttműködésre lépett a francia Peugeot-Citroen a világ első számú autógyártójával, az amerikai General Motorsszal. Utóbbi hét százalékos részesedést szerez a francia cégben, és ily módon a második legjelentősebb részvényessé lép elő, igaz, a társaságot továbbra is a Peugeot család ellenőrzi. A hírre a Moody's hitelminősítő azonnal spekulatív szintre értékelte le a Peugeot-Citroen részvényeit.

A két társaság első körben az alkatrészek közös beszerzésétől mintegy 1,5 milliárd eurós megtakarítást remél, a közös gépkocsik gyártása azonban várhatóan csak 2016-tól veszi kezdetét. A két autógyártó alapvetően a kis és közepes járművek fejlesztésében fog együtt dolgozni, az előbbiben a franciák, az utóbbi esetében az amerikaiak rendelkeznek nagyobb tapasztalatokkal és előnyökkel.

Philippe Varin, a Peugeot-Citroen vezérigazgatója a Genfben kedden megkezdődött nemzetközi autó kiállításon azt mondta, kereszttulajdonlásra azért nem kerül egyelőre sor, mert cégének jelenleg pénzre van szüksége a további fejlesztések finanszírozásához, ezt szolgálja a következő hetekben végrehajtandó egymilliárd eurós tőkeemelés is. Hozzátette azonban, hogy a jövőben nem kizárt, hogy ők is tulajdonrészt szereznek a General Motorsban.

A stratégiai szövetség hírére az amerikai Moody's leminősítette a francia társaság részvényeit, közleményében azt hangsúlyozva, hogy bár az együttműködés hosszú távon valóban költségcsökkenéssel járhat, az azonnali kiadások azonban rövid távon negatív módon befolyásolják a Peugeot-Citroen eredményét.

Francia oldalon a szakszervezetek az esetleges elbocsátások miatt aggódnak, köztudott ugyanis, hogy a PSA a többi autógyártóhoz hasonlóan túlkapacitásokkal küzd Európában. A dolgozókat az is aggasztja, hogy a cégvezetés 2015-től gépkocsijainak ötven százalékát Európán kívül kívánja értékesíteni, és ezt az arányt 2020-ra kétharmadra akarja feltornászni.

Az esetleges gyárbezárásokról a Peugeot-Citroen vezetése egyelőre nem kommunikál, azt azonban már tudni lehet, hogy a túlkapacitással kapcsolatos problémákat legkésőbb 2014. végére meg akarja oldani.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást