Így kereshet milliókat egy meg nem értett író

Infostart
2012. január 15. 09:00
Hogyan kereshet egy éhező és visszautasított író milliókat? Erre példa egy amerikai szerző, aki utolsó esélyként az Amazon könyváruháznál próbált szerencsét. Bár csak pár száz dollárt akart keresni egy utazásához, mostanra népszerű íróvá vált.

"Kétségbeesett időkben kétségbeesett megoldásokra van szükség" - tartja az angol közmondás, és Amanda Hocking 2010 áprilisában eléggé kétségbe volt esve.

A fiatal nő íróként próbált megélni, de a nagy kiadók sorra utasították vissza a könyveit. Volt még egy szenvedélye, a Muppet-show, és a fejébe vette, hogy mindenképpen eljut a fél évvel későbbre szervezett Muppet-kiállításra, Chicagóba. Az úthoz azonban kellett neki 300 dollár.

Végül kitalálta, hogy egyik visszautasított regényét felteszi a digitális könyváruházak oldalára, hátha sikerül eladnia néhány könyvet. Fél évvel később már 20 ezer dollár volt a számláján, miután 150 ezer példányban kelt el a könyv. Az elmúlt közel két évben pedig már 2,5 millió dollárt keresett.

Története valószínűleg bekerül a digitális könyvkiadás történelmébe, ugyanis egyetlen ügynök, kiadó sem segítette.

Amanda Hocking mostanra kiköltözött félig bebútorozott bérlakásából, és vett magának egy házat, egy kis földet és egy autót.

A 27 éves nő írói karrierjét részben szülei válásának köszönheti. Kevés pénzből éltek, nem volt kábeltévé és így szenvedélyes olvasóvá vált. "Jártam a könyvtárakat és az antikváriumokat. Mivel a gyerekkönyvek túl rövidek voltak, elkezdtem felnőtt könyveket olvasni" - mesélte. Hét éves korában már Stephen King, Michael Crichton, Salinger, Shakespeare, Jane Austen, Mark Twain és Kurt Vonnegut műveit bújta. Történeteket talált ki. és amikor depresszió gyanújával pszichiáterhez küldték, a szakember véget akart vetni a mesélésnek. Hocking szerencséjére szülei az oldalára álltak, és így tovább írhatott. A kiadóknak azonban nem kellettek a művei.

Hocking egy jó tanácsra hallgatva nem csak az Amazon és a Smashwords oldalára is feltöltötte a könyvét. A manapság divatos vámpír sztoriból először naponta 9 kelt el, tavaly januárban már havi 100 ezer könyvet adott el úgy, hogy az első könyvért csak 99 centet kért. Jobban keresett viszont, mint a nyomtatott könyvekkel, mert az internetes áruházak hétszer annyit utaltak neki az árból, mint a hagyományos kiadók tették volna.

A Guardian megjegyzi, hogy Hocking sikerével párhuzamosan egyre megbecsültebbé válik az úgynevezett "self-publishing" - a korábban ismeretlen szerzők megjelenése a digitális áruházakban. Hockingot pedig azóta kegyeibe fogadták a hagyományos kiadók is, és nyomtatásban is megjelennek könyvei.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást