Az autógyártást mintha elkerülte volna a válság

InfoRádió / MTI
2012. január 1. 20:00
Németországban az autógyártást mintha elkerülte volna a pénzügyi válság, 2011-ben az autógyárak termelése rekordot ért el. A legnagyobb európai gyártó, a Volkswagen, a legjobb úton halad, hogy megelőzze két fő versenytársát, a General Motorst és a Toyotát. Ezek után nem jelent meglepetést a német autóklub, az ADAC felmérése, amely szerint 2011-ben a németországi autópályákon kialakult torlódások hossza elérte a 450 ezer kilométert.

Az ADAC elnöke, Peter Meyer elmondta, hogy az egyre nagyobb forgalom és az ezt akadályozó útépítkezések, elterelések, valamint a mind gyakoribb koccanásos balesetek következtében a torlódások száma és hosszúsága évről évre emelkedik, és idén már meghaladta a Föld és a Hold közti távolságot is.

Két évvel ezelőtt még csak 141 ezer alkalommal regisztráltak forgalmi torlódást a 13 ezer kilométer hosszú német autópályákon, idén már közel 190 ezerre nőtt a dugók száma.

A legtöbbször Észak-Rajna-Vesztfália sztrádáin keletkeztek egy kilométernél hosszabb dugók, a második helyen Berlin szerepel, majd Bajorország következik.

Peter Meyer közvetve bírálta a kormány közlekedési politikáját, amely kiváltképpen az egykori NDK úthálózatának fejlesztésére fordít csillagászati összegeket. Az ADAC elnöke szerint a nyugati tartományokban is elérkezett az idő az autópályák nagyszabású korszerűsítésére.

Mintegy válaszként a közlekedésügyi miniszter rámutatott arra, hogy nem tartományok alapján, hanem a rászorultságnak megfelelően végzik a felújítási munkálatokat az autópályákon.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást