A siker kulcsát a nemzetközi hitelminősítő a luxusautók gyártására szakosodott Mercedes Benz, valamint az Audi és BMW fejlesztésében látja, ezzel ugyanis szoros kapcsolatban áll a három márka iránti szinte példátlan nemzetközi kereslet.
Noha az elmúlt hetekben a pénzügyi válság hatására világszerte némileg visszaesett a gépkocsik vásárlása, szakmai körök egybehangzó véleménye szerint a német autók eladása az elkövetkező 12 hónapban még emelkedni fog. Kiváltképpen Kína jelent óriási piacot számukra.
A hitelminősítőnek adott válaszokból kitűnik az is, hogy általánosságban 2022-re számolnak a kimondottan környezetbarát, elektromos meghajtású német autók piaci sikerével. Jelenleg e téren a német mérnökök megfeszített munkát végeznek, hogy behozzák a lemaradásukat, ugyanis az amerikai utakon már egyre több árammal meghajtott Chevrolet közlekedik, és a japán gépkocsi gyárak futószalagjáról is szériában gördülnek le az elektromos autók.
Németországban az év eleje óta csupán 1275 elektromos kocsit regisztráltak. Ennek ellenére mind innovációs szempontból, mind forgalombiztonság és technikai megbízhatóság, mind pedig a termelékenység terén a német autógyártás viszi el a pálmát.
Tény azonban, hogy a termelési költségek az autóiparban is lényegesen alacsonyabbak Kínában, mint Németországban.