Napi hárommilliárd látogató a YouTube-on

Infostart
2011. május 28. 19:37
Rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek az interneten a videómegosztó oldalak. Egyedül a YouTube-ra minden percben 48 órányi videót töltenek fel. Az oldal, amely sokáig amatőr videókat tárolt egyre több kereskedelmi tartalmat nyújt a felhasználóknak.

Egy év alatt egyharmadával ugrott meg a YouTubera feltöltött videók száma - közölte az ebben a hónapban hatéves videó-megosztó oldal. A tavalyi 35-höz képest az idén már 48 órányi videó anyagot töltenek fel minden percben a felhasználók világszerte.

A Google tulajdonában lévő oldal látogatottsága még drámaibb módon ugrott meg. Tavalyhoz képest 50 százalékkal többen néznek rajta videót, és a napi látogatók száma elérte a három milliárdot. Ez olyan, mintha a világ lakosságának a fele naponta megnézne egy videót, vagy az összes amerikai napi kilenc videót nézne meg - írta a videó-megosztó oldal blogja.

A YouTube befolyására jó példa, hogy a globális pop-dívának számító Lady Gaga új albumának megjelenése előtt már három hónappal fent volt az oldalon az a videó, amelyen egy tízéves forma kislány adja elő zongorán a lemez egyik slágerét, a Born This Way-t. A clipet 33 és félmillióan nézték meg.

A vicces és oktató videók, zenei és hír klipek mellett azonban egyre több a profi módon készült anyag az oldalon. A nagy médiumok és globális vállalatok közül sokan rendelkeznek YouTube-csatornával, mert tudják, hogy fogyasztóik, vagy potenciális fogyasztóik egy részét csak így tudják elérni - akár mobiltelefonon is.

A YouTube élőben közvetítette a közelmúltbeli brit királyi esküvőt és egyre több, teljes hosszúságú tévéműsort és filmet tesz hozzáférhetővé az oldalon, hogy ezzel vonzza a reklámokat. A legújabb terv az, hogy 3000 "kölcsönözhető" filmet, például a Király beszédét is, hozzáférhetővé tesz, és az amerikai profi jégkorong és kosárlabda liga meccseit is élőben közvetíti. Tavaly hatalmas számú nézőt vonzottak az indiai krikett Premier liga mérkőzések élő közvetítései - érthető módon: a krikett rajongó nemzetek közül egyedül India lakossága egymilliárdos.

Média elemzők azt jósolják, hogy a 2012-es amerikai elnökválasztási kampány idején a korábbinál is nagyobb szerepet játszik majd a YouTube. Jövő év január 12-én a felhasználók - nemcsak az amerikaiak - kérdésekkel bombázhatják a republikánus előválasztásokon induló politikusokat a videó-megosztó által műsorra tűzött televíziós vita idején és szavazhatnak is - igaz, csak az oldalon.

A Google 2006-ban vette meg a videó-megosztó oldalt 1,65 milliárd dollárért. Hatalmas népszerűsége ellenére azonban egyelőre nem világos, hogy termel-e nyereséget - a Google ugyanis ezt még nem jelentette be.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Szvetnik Endre tudósítása
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást